Reklam
Reklam

Hayat Devam Etsin-Organ Bağış Sempozyumu: “32 bin 982 kişi organ bekliyor”

hayat devam etsin organ bagis sempozyumu 32 bin 982 kisi organ bekliyor umQz3Fe2
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
06 Kasım, 2025 04:30 tarihinde yayınlandı
0

Samsun’da, Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), İl Sağlık Müdürlüğü ve Organ Nakli Koordinatörleri Derneği (ONKOD) iş birliğiyle, organ bağışının ehemmiyetine dikkat çekmek emeliyle “Hayat Devam Etsin-Organ Bağış Sempozyumu” düzenlendi. Sempozyumda, Türkiye’de 32 bin 982 kişinin organ bağışı beklediği açıklandı.

OMÜ Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen sempozyumun açılışında konuşan OMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz, tedavisi sadece organ ve doku nakliyle mümkün olan hastalıkların son devirlerde en değerli sıhhat meseleleri ortasında yer aldığına işaret etti. Organ yetmezliklerinin sırf bireylerin hayat müddetini ve kalitesini etkilemekle kalmadığını tıpkı vakitte ülke iktisadında ve iş gücünde önemli kayıplara neden olduğunu söyleyen Kurnaz, “Organ bağışı ve nakli, sadece tıbbi bir bahis değil, toplumsal bir sorumluluktur. Ülkemizde organ nakli süreçlerinde Sıhhat Bakanlığına bağlı Ulusal Organ ve Doku Nakli Uyum Sistemi, hayati bir rol oynamaktadır. Bu sistem sayesinde hudutlu sayıdaki organ ve dokular, bilimsel kurallara ve etik unsurlara uygun biçimde, adaletli bir sistemle en uygun hastalara ulaştırılmaktadır. Ne yazık ki nakil bekleyen hasta sayımız göz önüne alındığında, hala ulaşmamız gereken uzun bir yol olduğu aşikardır” dedi.

“32 bin 982 kişi organ bağışı beklemektedir”

Türkiye’de ekim ayı prestijiyle 1801 beyin vefatı tespit edildiğini, bunlardan 396’sının organ bağışına onay verildiğini aktaran Prof. Dr. Kurnaz, şöyle devam etti:

“Halihazırda 25 bin 651 böbrek, 2 bin 504 karaciğer, bin 540 kalp, 207 akciğer, 235 pankreas, 4 ince bağırsak ve 2 bin 795 kornea hastamız olmak üzere 32 bin 982 vatandaşımız bağış beklemektedir. Bu tablo, her birimizin sorumluluğunu bir kere daha gözler önüne sermektedir. Bu doğrultuda ülkemizde organ bağışı sayısını artırmak, halkımızda organ bağışı şuurunu geliştirmek, organ yetmezliği nedeniyle hayatının sonuna gelmiş hastalara umut ışığı olabilmek, onların hayat müddetlerini ve kalitesini artırmak emeliyle vilayetimizde ve üniversitemizde pek çok farkındalık faaliyeti gerçekleştirilmektedir.”

“Türkiye’de toplam 9 tane bölge var”

Samsun Organ ve Doku Nakli Bölge Uyum Merkezi Sorumlusu Dr. Mehmet Kazak ise her sağlıklı bireyin bir gün organ nakli bekleme sırasına girebileceğini belirtti. Organ nakli konusunun çok değerli olduğunu ve bunun için grupların ağır bir çalışma yürüttüğünü vurgulayan Kazak, şunları kaydetti:

“Sağlık Bakanlığının kurmuş olduğu çok hoş bir sistem var. Yani Türkiye’deki organ bağışı sistemi müdahale edilmeyen, inançlı, şeffaf ve açık bir sistem. Türkiye’de toplam 9 tane bölge var. Samsun da bunlardan bir tanesi. Samsun’a bağlı vilayetlerimiz Rize, Trabzon, Ordu, Giresun, Sinop, Amasya, Tokat. Biz bu takımımızla birlikte alanda bizim bu sistemin içinde 1000’e yakın arkadaşımız var.”

“Biz de bu seyahatin bir kesimi olmaya gayret ediyoruz.”

OMÜ Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Ünsal Özgen de “Organ nakli koordinatörlüğümüz Türkiye’de ne kadar ödül varsa topladı. Kendilerine buradan teşekkür ediyorum. Organın teslim alınması, taşınması, laboratuvar süreçlerinin yapılması, organ bağışlayan kişinin hazırlanması, bekleyen bireye nakledilmesi, komplikasyonlarının engellenmesi ve sonrasında erken ve geç periyotta yaşanabilecek sorunların takibi ömür uzunluğu süren şiddetli bir seyahattir. Başhekimlik olarak biz de bu seyahatin bir kesimi olmaya uğraş ediyoruz. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkür ederim” diye konuştu.

Etkinlikte açılış konuşmalarının akabinde ve Prof. Dr. İbrahim Levent Güngör tarafından “Beyin Vefatı Tanısı”, Dr. Mehmet Kazak tarafından “Organ ve Doku Nakli Ulusal Uyum Sistemi” bahisli sunum yapıldı. Sempozyumun sonunda, OMÜ fuaye alanında açılan “Organ Nakli Temalı Oyuncak Sergisi” iştirakçiler tarafından ağır ilgiyle gördü. Aktiflik, teşekkür dokümanının takdiminin akabinde hatıra fotoğrafı çekinilmesiyle sona erdi.

Programa ayrıyeten, OMÜ Organ Nakli Koordinatörü hemşire Birgül Tan, akademisyenler, organ nakli olanlar, nakil sırası bekleyenler ve öğrenciler katıldı.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Rektör Özölçer Dünya Şampiyonu Basancı’yı kabul etti

rektor ozolcer dunya sampiyonu basanciyi kabul etti tLIZQiZc
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 16:52 tarihinde yayınlandı
0 0

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, FISU Dünya Üniversiteler Combat Sporları Şampiyonası’nda dünya şampiyonu olarak Türkiye’ye büyük bir gurur yaşatan millî sporcu ve BEUN Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi Sude Nur Basancı’yı kabul etti.

8-13 Haziran 2026 tarihleri arasında dünyanın farklı ülkelerinden başarılı sporcuların mücadele ettiği organizasyonda Muaythai branşında ringe çıkan millî sporcu Sude Nur Basancı, şampiyonluk yolunda güçlü rakiplerini yenerek altın madalyanın sahibi oldu.

Uluslararası arenada elde ettiği tarihi başarının ardından Rektörlük makamında gerçekleştirilen ziyarette, Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, dünya şampiyonu Sude Nur Basancı ile başarı yolculuğu ve şampiyona süreci hakkında bilgi aldı. Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, göstermiş olduğu üstün performans ve kazandığı dünya şampiyonluğu dolayısıyla Basancı’yı tebrik ederek teşekkür belgesi ile Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinin kuruluş yılı olan 1924’ü ve kuruluş adı Maden Mühendislik Mektebini simgeleyen özel plaketi de başarılı sporcuya hediye etti.

Rektör Özölçer’den Dünya Şampiyonuna tebrik ve plaket

Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, ziyaret kapsamında yaptığı konuşmada şu ifadeleri dile getirdi:

“Üniversitemizin ve ülkemizin adını uluslararası alanda gururla duyuran sevgili öğrencimiz Sude Nur Basancı’yı yürekten kutluyorum. Dünya şampiyonluğu gibi son derece önemli bir başarıya ulaşmak büyük emek, disiplin ve kararlılık gerektirir. Sude Nur’un daha önce de elde ettiği dünya, Avrupa ve Türkiye şampiyonluklarındaki dereceler; azmin, inancın ve sistemli çalışmanın da en güzel örneklerinden biridir.

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi olarak öğrencilerimizin akademik başarılarının yanında sportif, kültürel ve sosyal alanlarda da en iyi şekilde yetişmelerini önemsiyoruz. Sude Nur Basancı, kazandığı altın madalya ile hem ülkemize hem de üniversitemize yeniden büyük bir sevinç yaşatmıştır. Sevgili öğrencimizi, değerli antrenörlerini, Spor Bilimleri Fakültemizin kıymetli akademisyenlerini ve bu başarıda emeği bulunan herkesi gönülden tebrik ediyor; değerli öğrencimize spor kariyerinde ve yükseköğrenim hayatında başarılarının artarak devam etmesini diliyorum.”

Ziyaret, günün anısına çekilen hatıra fotoğrafının ardından sona erdi.

Bizi sosyal medyadan takip edin