Yemen’in Ankara Büyükelçisi Turiq ile Karabük Üniversitesi (KBÜ) Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık bir ortaya geldi.
Görüşmede iki ülke ortasındaki akademik iş birlikleri masaya yatırıldı ve Karabük Üniversitesinde tahsil gören Yemenli öğrencilerin durumu ele alındı.
Ziyarette, BüyükelçiMohamed Saleh Ahmed Turiq’e büyükelçilik yetkilileri eşlik ederkenRektör Yardımcıları Prof. Dr. Hasan Solmaz, Prof. Dr. Elif Çepni ve Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş ile Memleketler arası Öğrenci Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan Terzi de hazır bulundu.
Görüşmede, iki ülke ortasında akademik ilgilerin güçlendirilmesi, öğrenci hareketliliği ve uluslararası iş birliği imkânları hakkında fikir alışverişinde bulunuldu. Ayrıyeten,Karabük Üniversitesinde tahsil gören Yemenli öğrencilerin durumu da ele alındı.
RektörProf. Dr. Fatih Kırışık, Karabük Üniversitesinin milletlerarası öğrencilere sunduğu imkânlara değinerek,
“Karabük bir öğrenci kentidir. Yerleşkemizde, farklı ülkelerden gelen öğrencilerin eğitim süreçlerini kolaylaştıracak birçok imkân sunuyoruz. Yemenli öğrencilerimiz de üniversitenin kültürel çeşitliliğine kıymet katıyor. Onların hem akademik hem de toplumsal ahenk süreçlerine takviye oluyoruz.Öğrencilerimizin aldığı eğitim ne kadar düzgün olursa Yemen’e hizmetleri de o kadar yüksek olacaktır.”dedi.
Yemen’in AnkaraBüyükelçisi Mohamed Saleh Ahmed Turiq ise Karabük Üniversitesinin akademik yapısından ve başarılarından duyduğu memnuniyeti lisana getirerek, Yemenli öğrencilere sunulan eğitim ve ömür imkânları hasebiyle teşekkür etti. Türkiye ile Yemen ortasındaki dostça ilgilerin yükseköğretim alanında daha da pekiştirileceğini belirtti.


Yemen’in Ankara Büyükelçisi, Rektör Kırışık ile bir araya geldi
Karabük’te asfalt sezonu başladı
Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.
Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.
Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.
Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

