Reklam
Reklam
DEDE 6
Berkay Doğan Avatarı
Berkay Doğan tarafından
24 Kasım, 2025 16:25 tarihinde yayınlandı
0

Karabük’ün  Hafızası Müzede Hayat Buldu

Karabük’ün tarihini, kültürel mirasını ve eğitim birikimini gelecek kuşaklara aktarmayı amaçlayan Kalealtı Eğitim ve Kent Tarihi Müzesi, düzenlenen törenle açıldı. Tarihi Kalealtı İlkokulu binasında hayata geçirilen müze, kentin hafızasını yeniden canlandıran önemli bir kültür durağı olarak kapılarını ziyaretçilere açtı.

Karabük’ün hafızasının yeniden hayat bulduğu, ortak geçmişimizin gelecekle buluştuğu Kalealtı Eğitim ve Kent Tarihi Müzesi, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Kentin zengin tarihini, kültürel mirasını ve eğitim birikimini gelecek kuşaklara aktarma hedefiyle hazırlanan müze, geçmişin nefes aldığı, geleceğin ilham bulduğu önemli bir kültür durağı olacak.

Açılış törenine; Vali Mustafa Yavuz, Vali Yardımcısı Mustafa Şahin, Safranbolu Kaymakamı Hayrettin Baskın, Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse, Karabük Adalet Komisyonu Başkanı Aynur Çelik, Karabük Cumhuriyet Savcısı Oğuz Yılmaz, Karabük Baro Başkanı Emrah Kökcü, İl Jandarma Komutanı İsmail Gökcek, İl Emniyet Müdürü Ahmet Canver, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Sözen, Milli Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş, İl Kültür ve Turizm Müdürü İbrahim Şahin, İş İnsanı Şefik Yılmaz Dizdar ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından İl Milli Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş, İl Kültür ve Turizm Müdürü İbrahim Şahin ve okulun restorasyonuna katkı sağlayan İş İnsanı Yılmaz Şefik Dizdar birer konuşma yaparak, müzenin hayırlı olması temennisinde bulundu.

VALİ YAVUZ: “BİNA ZATEN BAŞLI BAŞINA BİR MÜZE”

Vali Mustafa Yavuz yaptığı konuşmada, böyle anlamlı bir günde güzel bir eserin kente kazandırılmasından dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirerek, tüm öğretmenlerin Öğretmenler Günü’nü kutladı. Müze açılışının Öğretmenler Günü’ne denk getirilmesinin anlamlı olduğunu belirten Vali Yavuz, “Aslında biz bir müze açılışı yapıyoruz ama etrafımıza baktığımız zaman binanın kendisi zaten müze. Hemen karşımızdaki bina, sol tarafımızdaki cami, arka taraftaki sokaktaki eserler başlı başına bir müze niteliğinde. Kalealtı İlkokulu, tarihi ve geçmişiyle tek başına, içinde bir şey sergilemesek dahi görülmeye değer bir anıt yapı” dedi.

Yapının tarihine de değinen Vali Yavuz, “Kayıtlarda 1909’lu yıllarda rüştiye olarak yapılmış. Daha gerilere gittiğimizde ise 1600’lü yıllara kadar uzandığını, ilk olarak saray olarak inşa edildiğini, 1900’lerin başında ise okula dönüştürüldüğünü görüyoruz. Bugün beni mutlu eden konulardan biri de aramızda bu okuldan mezun olan büyüklerimizin olması. Şefik Bey ve Feride Teyzemiz gibi… Kendisiyle tanıştığımızda diplomasını istemişti, arkadaşlarımız onun burada okuduğunu belgeleyen bir belge hazırladı ve kendisine takdim edeceğiz” ifadelerini kullandı.

“SIRADA ORTAOKUL VAR”

Binanın restorasyonunun İl Özel İdaresi tarafından yapıldığını, ardından buranın işlevi üzerine düşünüldüğünü kaydeden Vali Yavuz, “Karabük’ün ve Safranbolu’nun turizmine, tarihine, kültürüne değer katacak ne yapabiliriz derken, Eğitim ve Kent Tarihi Müzesi adıyla bu binanın iç kısmını yeniden dizayn ettik. Bu noktada hayırsever iş insanımız Şefik Bey’in büyük katkıları oldu, kendisine ve vakfına teşekkür ediyorum. Peki, sadece burayla mı yetineceğiz? Elbette hayır. Burası Şefik Bey’in okuduğu ilkokuldu, şimdi sırada ortaokul var. Onun da restorasyon çalışmaları devam ediyor. Eğitim hayatının gittiği yere kadar, hepsini tek tek restore edip Karabük’ün tarihine ve turizmine kazandıracağız” diye konuştu.

TÖRENE DUYGUSAL ANLAR DAMGA VURDU

Açılış programında, Kalealtı İlkokulu’nda okuyan ve 4. sınıftayken ayrılmak zorunda kalan  Feride Gündüz Özkaynak’a, okulda okuduğunu belgeleyen özel bir belge  takdim edildi. Belgesini Vali Mustafa Yavuz’un elinden alan Özkaynak’ın duygulu anları törene damga vurdu. Konuşmaların ardından protokol üyeleri kurdele keserek müzenin açılışını gerçekleştirdi. Müze ziyareti ile devam eden program, katılımcıların binayı gezmesinin ardından sona erdi.

Haber videosu için TIKLAYINIZ!

Bizi sosyal medyadan takip edin
huder genel baskani hasan oymak kumar oynama yasi 9a kadar dustu A86sdmjS
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
09 Haziran, 2026 20:15 tarihinde yayınlandı
0 0

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak: “Kumar oynama yaşı 9’a kadar düştü”

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da düzenlenen “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” toplantısında sanal bahis ve kumar bağımlılığının aileler üzerindeki etkileri ele alındı.

Toplantıda konuşan HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü belirterek “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor” dedi.

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” kapsamında toplantı düzenlendi. Toplantıya Trabzon Valisi Tahir Şahin, Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Önceki Dönem Kamu Denetçisi Şeref Malkoç, HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu ile çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.

“Güçlü toplumun temeli güçlü ailedir”

Programın açılış konuşmasını yapan HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu, ailenin toplumun en önemli yapı taşı olduğunu ifade ederek “Güçlü bir toplum oluşturmak için güçlü bir aileye ihtiyaç var. Güçlü bir devlet oluşturmak için de güçlü bir topluma ihtiyaç var. Aileyi zedeleyecek her türlü sorunun ortadan kaldırılmasını bir vatan borcu olarak görüyoruz. Bu anlayışla Trabzon’da çalışmalarımızı yürüttük” diye konuştu.

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak ise sanal bahis ve kumarın toplumsal bir tehdit haline geldiğini belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bugün sadece bir proje tanıtımı için değil, toplumsal bir seferberlik için bir araya geldiklerini ifade eden Oymak, “15 yaşındaki çocuklarımızı suç makinesine dönüştüren, bağımlılığına para bulmak için her şeyini harcayan ve sonunda intihara sürüklenen gençlerimizin sorunlarına çözüm aramak için buradayız. Yasal görünümlü illegal platformlar aile yapımızı temelinden sarsıyor, boşanmalardan intiharlara kadar uzanan süreçleri tetikliyor” diye konuştu.

Sanal bahis sitelerinin çocukların ve gençlerin erişimine son derece açık hale geldiğini kaydeden Oymak, “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor. Bu mesele sessizce ilerleyen toplumsal bir erozyondur. Veriler, sanal kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü, bağımlılıktaki en yüksek artışın ise 15-24 yaş aralığında görüldüğünü ortaya koyuyor. Yeşilay verilerine göre kumar bağımlılığı nedeniyle başvuranların sayısı son iki yılda yüzde 100’den fazla arttı. Unutmayalım ki bir genci korumak bir aileyi korumaktır, bir aileyi korumak ise geleceğimizi korumaktır” ifadelerini kullandı.

Başsavcı Çelik: “IBAN mağduru değil, IBAN sanığı”

Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik de sanal bahis ve yasa dışı kumarla mücadelenin topyekûn yürütülmesi gerektiğini söyledi.

Terörle mücadelenin dönemsel olarak kazanılabileceğini ancak uyuşturucu ve sanal bahisle mücadelenin çok daha zor olduğunu belirten Çelik, “Bu mücadeleye toplumun bütün kesimleri katılmalı. Adliye, emniyet ve jandarma olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Yasa dışı bahis ve kumar faaliyetleri ödeme kuruluşları ve bankacılık sistemleri üzerinden organize ediliyor. Bu konuda önemli yasal düzenlemeler yapıldı” dedi.

Bankaların mesai saatleri dışında alınan tedbir kararlarını uygulamakta yaşanan sorunlara da değinen Çelik, Trabzon’da yürütülen çalışmalarla bankalarda mesai dışı ulaşılabilecek sorumlu personellerin belirlenmesini sağladıklarını ifade etti.

Toplumda sıkça kullanılan “IBAN mağduru” ifadesini doğru bulmadığını söyleyen Çelik, “IBAN mağduru değil, IBAN hükümlüsü, IBAN şüphelisi ya da IBAN sanığı diyebiliriz. Çünkü bu kişiler hesaplarını menfaat karşılığında kullandırıyor. Bu suça doğrudan iştirak etmese bile suçun işlenmesine vesile oluyorlar. Bu nedenle bu durumu masumlaştırmamak gerekiyor” şeklinde konuştu.

Vali Şahin: “Çocuklarımızı koruyacak ortamları oluşturacağız”

Trabzon Valisi Tahir Şahin ise sanal bahis ve dijital bağımlılıklarla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine dikkat çekerek, “Derneğimizin ortaya koyacağı yol haritası doğrultusunda tüm kamu kurumlarımızla birlikte hareket edeceğiz. Özellikle küçük yaştaki çocuklarımızın hayatını olumsuz etkileyebilecek alışkanlıkların erken dönemde tespiti ve önlenmesi için çalışmalar yürüteceğiz. Çocuklarımızın bu tür olumsuzluklarla karşılaşmayacağı ortamları oluşturma gayreti içerisindeyiz” dedi.

Başkan Genç: “Aileyi korumak geleceği korumaktır”

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç de aile kurumunun korunmasının toplumsal geleceğin en önemli unsurlarından biri olduğunu belirtti.

Teknolojinin hayatı kolaylaştırırken bazı riskleri de beraberinde getirdiğini ifade eden Genç, “Aileyi korumak, toplumumuzu ve geleceğimizi korumaktır. Türk milletini ayakta tutan en büyük gücümüz sağlam aile yapımızdır. Sosyal medya ve dijital platformların çocuklarımız ve gençlerimiz üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden gelemeyiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin zihinlerinin, zamanlarının ve dikkatlerinin dijital bağımlılıklarla kuşatıldığını görüyoruz. Bu nedenle bu konuya duyarsız kalmamız mümkün değildir” diye konuştu.

Bizi sosyal medyadan takip edin