Reklam
Reklam
d2d2 1
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
31 Temmuz, 2025 13:07 tarihinde yayınlandı
0

Karabük ve 12 İlde Orman Yangınlarının Yaraları Sarılıyor

Karabük başta olmak üzere 13 İlde etkili olan orman yangınlarının ardından başlatılan hasar tespit çalışmaları devam ediyor.

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 1 Haziran 2025 tarihinden bu yana ülke genelinde meydana gelen yangınlarda toplam 407 konut, 17 işyeri ve 96 ahırın yıkık ve ağır hasarlı olarak respit edildiğini duyurdu.

Karabük’teki Orman yangınlarında  64 bina, 74 bağımsız bölüm, 45 konut, 3 ahır, zarar görürken,  zarar tespit çalışmaları kapsamında 36 haneye 1 milyon 831 bin 770 lira ödeme yapıldı. Ayrıca bölgede 7 konteynerin kurulumunun  tamamlandığı bildirildi. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, “Ülkemiz genelinde 1 Haziran 2025 tarihinden bugüne kadar 13 ilimizde toplam 407 konut, 17 iş yeri ve 96 ahır yıkık ve ağır hasarlı olarak tespit edilmiştir” dedi.

Bakan Yerlikaya, “Yangınların kontrol altına alındığı illerimizde hasar ve zarar tespit çalışmaları AFAD ve ilgili kurumlarımız tarafından ivedilikle yapılmaktadır. Ülkemiz genelinde 1 Haziran 2025 tarihinden bugüne kadar 13 ilimizde toplam 407 konut, 17 iş yeri ve 96 ahır yıkık ve ağır hasarlı olarak tespit edilmiştir” ifadelerini kullandı.

Yerlikaya, paylaşımında şu bilgileri verdi:

“İzmir ilimizde; 288 bina, 320 bağımsız bölüm, 252 konut, 13 iş yeri, 27 ahır, Bilecik ilimizde; 134 bina, 157 bağımsız bölüm, 75 konut, 3 iş yeri, 33 ahır, Hatay ilimizde; 4 bina, 4 bağımsız bölüm, 1 ahır, Çanakkale ilimizde; 8 bina, 9 bağımsız bölüm, 2 konut, 6 ahır, Tekirdağ ilimizde; 12 bina, 13 bağımsız bölüm, 1 konut, 11 ahır, Sakarya ilimizde; 10 bina, 12 bağımsız bölüm, 7 konut, 2 ahır, Karabük ilimizde; 64 bina, 74 bağımsız bölüm, 45 konut, 3 ahır, Antalya ilimizde; 7 bina, 7 bağımsız bölüm, 3 konut, 1 ahır, Ankara ilimizde; 8 bina, 12 bağımsız bölüm, 11 konut, Uşak ilimizde; 11 bina, 13 bağımsız bölüm, 4 konut, 7 ahır, Mersin ilimizde; 6 bina, 6 bağımsız bölüm, 3 konut, Bursa ilimizde; 5 bina, 5 bağımsız bölüm, 1 konut, 1 iş yeri, 3 ahır ve Kahramanmaraş ilimizde; 4 bina, 5 bağımsız bölüm, 3 konut, 2 ahır olmak üzere hasar ve zarar tespit çalışmaları yapılmıştır.”

Yangından etkilenen illere toplam 128 milyon 470 bin 242 lira ödenek gönderildiğini belirten Yerlikaya, 7 ilde bulunan 490 haneye 83 milyon 277 bin 710 lira ödeme yapıldığını kaydetti. Bakan Yerlikaya, illere yapılan ödemelere ilişkin de şu bilgileri paylaştı:

“İzmir ilimizde hasar gören 295 konut için toplam 34 milyon 367 bin 450 lira ve diğer harcamalarda kullanılmak üzere 6 milyon 206 bin 620 lira olmak üzere toplam 40 milyon 574 bin 70 lira, Bilecik ilimizde 69 konut için 5 milyon 745 bin ve diğer harcamalarda kullanılmak üzere 29 milyon 923 bin 904 lira olmak üzere toplam 35 milyon 668 bin 904 lira, Manisa ilimiz Akhisar ilçesinde 5 konut için 1 milyon 677 bin 900 lira, Hatay ilimizde 71 konut için zarar tespit çalışmaları kapsamında 2 milyon 229 bin 100 lira, Çanakkale ilimizde 2 konut ve 8 eşya hasarı, toplam 10 haneye 800 bin 966 lira, Sakarya ilimizde zarar tespit çalışmaları kapsamında 4 haneye 495 bin lira ve Karabük ilimizde zarar tespit çalışmaları kapsamında 36 haneye 1 milyon 831 bin 770 lira ödeme yapılmıştır.”

Yangınların kontrol altına alındığı illerde yapılan hasar tespit çalışmalarının ardından bölge sakinlerinin barınması için 105 konteynerin sevk edildiğini belirten Yerlikaya, İzmir’de 26, Bilecik’te 27, Sakarya’da 3, Karabük’te ise 7 olmak üzere toplam 63 konteynerin kurulumunun tamamlandığını kaydetti.

Bizi sosyal medyadan takip edin
huder genel baskani hasan oymak kumar oynama yasi 9a kadar dustu A86sdmjS
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
09 Haziran, 2026 20:15 tarihinde yayınlandı
0 0

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak: “Kumar oynama yaşı 9’a kadar düştü”

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da düzenlenen “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” toplantısında sanal bahis ve kumar bağımlılığının aileler üzerindeki etkileri ele alındı.

Toplantıda konuşan HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü belirterek “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor” dedi.

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” kapsamında toplantı düzenlendi. Toplantıya Trabzon Valisi Tahir Şahin, Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Önceki Dönem Kamu Denetçisi Şeref Malkoç, HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu ile çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.

“Güçlü toplumun temeli güçlü ailedir”

Programın açılış konuşmasını yapan HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu, ailenin toplumun en önemli yapı taşı olduğunu ifade ederek “Güçlü bir toplum oluşturmak için güçlü bir aileye ihtiyaç var. Güçlü bir devlet oluşturmak için de güçlü bir topluma ihtiyaç var. Aileyi zedeleyecek her türlü sorunun ortadan kaldırılmasını bir vatan borcu olarak görüyoruz. Bu anlayışla Trabzon’da çalışmalarımızı yürüttük” diye konuştu.

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak ise sanal bahis ve kumarın toplumsal bir tehdit haline geldiğini belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bugün sadece bir proje tanıtımı için değil, toplumsal bir seferberlik için bir araya geldiklerini ifade eden Oymak, “15 yaşındaki çocuklarımızı suç makinesine dönüştüren, bağımlılığına para bulmak için her şeyini harcayan ve sonunda intihara sürüklenen gençlerimizin sorunlarına çözüm aramak için buradayız. Yasal görünümlü illegal platformlar aile yapımızı temelinden sarsıyor, boşanmalardan intiharlara kadar uzanan süreçleri tetikliyor” diye konuştu.

Sanal bahis sitelerinin çocukların ve gençlerin erişimine son derece açık hale geldiğini kaydeden Oymak, “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor. Bu mesele sessizce ilerleyen toplumsal bir erozyondur. Veriler, sanal kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü, bağımlılıktaki en yüksek artışın ise 15-24 yaş aralığında görüldüğünü ortaya koyuyor. Yeşilay verilerine göre kumar bağımlılığı nedeniyle başvuranların sayısı son iki yılda yüzde 100’den fazla arttı. Unutmayalım ki bir genci korumak bir aileyi korumaktır, bir aileyi korumak ise geleceğimizi korumaktır” ifadelerini kullandı.

Başsavcı Çelik: “IBAN mağduru değil, IBAN sanığı”

Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik de sanal bahis ve yasa dışı kumarla mücadelenin topyekûn yürütülmesi gerektiğini söyledi.

Terörle mücadelenin dönemsel olarak kazanılabileceğini ancak uyuşturucu ve sanal bahisle mücadelenin çok daha zor olduğunu belirten Çelik, “Bu mücadeleye toplumun bütün kesimleri katılmalı. Adliye, emniyet ve jandarma olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Yasa dışı bahis ve kumar faaliyetleri ödeme kuruluşları ve bankacılık sistemleri üzerinden organize ediliyor. Bu konuda önemli yasal düzenlemeler yapıldı” dedi.

Bankaların mesai saatleri dışında alınan tedbir kararlarını uygulamakta yaşanan sorunlara da değinen Çelik, Trabzon’da yürütülen çalışmalarla bankalarda mesai dışı ulaşılabilecek sorumlu personellerin belirlenmesini sağladıklarını ifade etti.

Toplumda sıkça kullanılan “IBAN mağduru” ifadesini doğru bulmadığını söyleyen Çelik, “IBAN mağduru değil, IBAN hükümlüsü, IBAN şüphelisi ya da IBAN sanığı diyebiliriz. Çünkü bu kişiler hesaplarını menfaat karşılığında kullandırıyor. Bu suça doğrudan iştirak etmese bile suçun işlenmesine vesile oluyorlar. Bu nedenle bu durumu masumlaştırmamak gerekiyor” şeklinde konuştu.

Vali Şahin: “Çocuklarımızı koruyacak ortamları oluşturacağız”

Trabzon Valisi Tahir Şahin ise sanal bahis ve dijital bağımlılıklarla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine dikkat çekerek, “Derneğimizin ortaya koyacağı yol haritası doğrultusunda tüm kamu kurumlarımızla birlikte hareket edeceğiz. Özellikle küçük yaştaki çocuklarımızın hayatını olumsuz etkileyebilecek alışkanlıkların erken dönemde tespiti ve önlenmesi için çalışmalar yürüteceğiz. Çocuklarımızın bu tür olumsuzluklarla karşılaşmayacağı ortamları oluşturma gayreti içerisindeyiz” dedi.

Başkan Genç: “Aileyi korumak geleceği korumaktır”

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç de aile kurumunun korunmasının toplumsal geleceğin en önemli unsurlarından biri olduğunu belirtti.

Teknolojinin hayatı kolaylaştırırken bazı riskleri de beraberinde getirdiğini ifade eden Genç, “Aileyi korumak, toplumumuzu ve geleceğimizi korumaktır. Türk milletini ayakta tutan en büyük gücümüz sağlam aile yapımızdır. Sosyal medya ve dijital platformların çocuklarımız ve gençlerimiz üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden gelemeyiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin zihinlerinin, zamanlarının ve dikkatlerinin dijital bağımlılıklarla kuşatıldığını görüyoruz. Bu nedenle bu konuya duyarsız kalmamız mümkün değildir” diye konuştu.

Bizi sosyal medyadan takip edin