Reklam
Reklam
boluda kugu emojisiyle doktorlarin rusvet iddiasinda yeni gelisme sPqFrDk1
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
05 Ağustos, 2025 00:52 tarihinde yayınlandı
0

Bolu’da ‘kuğu’ emojisiyle doktorların rüşvet iddiasında yeni gelişme

Bolu’da, 2 devlet hastanesinde 4 hekimin hastalara uygulanan Hyalüronik Asit ve PRP süreçlerinden haksız yarar elde etmelerine yönelik olarak yürütülen soruşturmada Bolu Valiliği’nden ismi geçen tabiplerin “soruşturulmasına müsaade verilmemesi” kararı çıktı. Savcılığın karara itiraz etmesinin akabinde Ankara Bölge Yönetim Mahkemesi 3. Dava Dairesi kararın kaldırılmasına hükmetti.

Edinilen bilgiye nazaran, 2024 yılının haziran ayında Bolu İzzet Baysal Devlet Hastanesi ile İzzet Baysal Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde misyonlu ortopedi hekimlerinin ilaç şirketinin piyasaya sürdüğü ilaçları hastaların reçetelerine yazdıkları ve her bir ilaç için mümessilden ilaç parasının yarısını aldıkları sav edildi.

Her bir kupür için bir kuğu emojisi

Doktorların hastaların reçetelerine yazdıkları ilaçların kupürlerini toplayarak ilaç mümessiline WhatsApp aracılığıyla attıkları, kimi hekimlerin her bir kupür için kuğu emojisi gönderdikleri ortaya çıktı. Bolu’da ilaç mümessili olarak çalışan T.Ş., ilaç paralarının yarısını aldıkları savıyla tabipler hakkında 5 Haziran tarihinde Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi’ne (SABİM) şikayette bulundu.

4 doktor hakkında soruşturma

Sağlık Bakanlığı da T.Ş.’nin şikayetini Vilayet Sıhhat Müdürlüğü’ne sevk etmesinin akabinde İzzet Baysal Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde vazifeli ortopedi hekimi U.G. ile İzzet Baysal Devlet Hastanesi’nde misyonlu ortopedi tabipleri H.K., R.Ö. ve M.T. hakkında soruşturma başlatıldı. Bolu Valiliği tarafından soruşturmanın daha ayrıntılı incelenmesi için Sıhhat Bakanlığı’ndan müfettiş talebinde bulundu.

Valilik soruşturmaya müsaade vermedi

Soruşturmayla ilgili olarak Bolu Valiliği İl İdare Kurulu Müdürlüğü’nün, “Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından finansmanı fiyatlı olarak uygulanan PRP ve hyalüronik asit tedavilerinde hastane dışından ilaç aldırdığı, hastaları yönlendirmeleri karşılığında maddi menfaat sağlandığı ve kamu ziyanına neden olduğu” argümanlarıyla ilgili karar verildi. Verilen kararda, “30 adet talep edildiği ve stoklara girişinin yapıldığı, bu süreçte ortopedi ve travmatoloji servisi tarafınca tıbbi sarf ünitesine rastgele bir talep yapılmadığı, eserin hareket görmemesi ve miat yaklaşması sebebi ile 2023 yılında Bolu Eğitim ve Araştırma Hastanesine çıkışının yapıldığı, kelam konusu kitlerin zayi olmadığı bu sebeple kamu ziyanı oluşmadığı, kelam konusu aksiyonun sadece disiplin kararları kapsamında kıymetlendirilebileceği ve Türk Ceza Kanunu kapsamında bir cürüm kuşkusu bulunmadığı anlaşıldığından, Bolu İzzet Baysal Devlet Hastanesi’nde misyonlu Uzman Tabipler H.K., R.Ö. ve M.T. ile Bolu İzzet Baysal Fizik ve Tedavi Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesinde misyonlu Fizik Tedavi Uzmanı Dr. U.G. hakkında soruşturma müsaadesi verilmemesine” denildi.

Savcı itiraz etti

Bolu Valiliği’nin soruşma müsaadesi verilmemesi kararına Bolu Cumhuriyet Savcısı Ankara Bölge Yönetim Mahkemesi 3. İdari Dava Dairesi’ne itiraz etti. Yapılan itirazı kıymetlendiren Ankara Bölge Yönetim Mahkemesi 3. İdari Dava Dairesi itirazı oy birliğiyle kabul etti. İtirazın kabul edilmesiyle ilgili kararda şu sözler yer aldı: “Dosyadaki bilgi ve dokümanların incelenmesinden, ilgililer hakkındaki argümanların sıhhat mesleğinin icrası kapsamında yapılan muayene, teşhis ve tedaviye ait tıbbi süreç ve uygulamalar kapsamında bulunduğu sonucuna varılmakla üstte aktarılan yasal düzenleme uyarınca soruşturma izni konusunda Sağlık Bakanlığı bünyesinde kurulan Mesleki Sorumluluk Kurulu’nun yetkili olduğu sonucuna varılmıştır. Açıklanan nedenlerle, itirazın kabulü ile kelam konusu kararın kaldırılmasına, soruşturma hakkında müsaade verilen yetkili Mesleksel Sorumluluk Kurulu’na gönderilmesine yönelik gerekli süreçler yapılmak üzere evrakın mahalline iadesine oy birliğiyle kesin olarak karar verildi.”

Bizi sosyal medyadan takip edin
huder genel baskani hasan oymak kumar oynama yasi 9a kadar dustu A86sdmjS
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
09 Haziran, 2026 20:15 tarihinde yayınlandı
0 0

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak: “Kumar oynama yaşı 9’a kadar düştü”

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da düzenlenen “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” toplantısında sanal bahis ve kumar bağımlılığının aileler üzerindeki etkileri ele alındı.

Toplantıda konuşan HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü belirterek “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor” dedi.

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” kapsamında toplantı düzenlendi. Toplantıya Trabzon Valisi Tahir Şahin, Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Önceki Dönem Kamu Denetçisi Şeref Malkoç, HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu ile çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.

“Güçlü toplumun temeli güçlü ailedir”

Programın açılış konuşmasını yapan HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu, ailenin toplumun en önemli yapı taşı olduğunu ifade ederek “Güçlü bir toplum oluşturmak için güçlü bir aileye ihtiyaç var. Güçlü bir devlet oluşturmak için de güçlü bir topluma ihtiyaç var. Aileyi zedeleyecek her türlü sorunun ortadan kaldırılmasını bir vatan borcu olarak görüyoruz. Bu anlayışla Trabzon’da çalışmalarımızı yürüttük” diye konuştu.

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak ise sanal bahis ve kumarın toplumsal bir tehdit haline geldiğini belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bugün sadece bir proje tanıtımı için değil, toplumsal bir seferberlik için bir araya geldiklerini ifade eden Oymak, “15 yaşındaki çocuklarımızı suç makinesine dönüştüren, bağımlılığına para bulmak için her şeyini harcayan ve sonunda intihara sürüklenen gençlerimizin sorunlarına çözüm aramak için buradayız. Yasal görünümlü illegal platformlar aile yapımızı temelinden sarsıyor, boşanmalardan intiharlara kadar uzanan süreçleri tetikliyor” diye konuştu.

Sanal bahis sitelerinin çocukların ve gençlerin erişimine son derece açık hale geldiğini kaydeden Oymak, “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor. Bu mesele sessizce ilerleyen toplumsal bir erozyondur. Veriler, sanal kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü, bağımlılıktaki en yüksek artışın ise 15-24 yaş aralığında görüldüğünü ortaya koyuyor. Yeşilay verilerine göre kumar bağımlılığı nedeniyle başvuranların sayısı son iki yılda yüzde 100’den fazla arttı. Unutmayalım ki bir genci korumak bir aileyi korumaktır, bir aileyi korumak ise geleceğimizi korumaktır” ifadelerini kullandı.

Başsavcı Çelik: “IBAN mağduru değil, IBAN sanığı”

Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik de sanal bahis ve yasa dışı kumarla mücadelenin topyekûn yürütülmesi gerektiğini söyledi.

Terörle mücadelenin dönemsel olarak kazanılabileceğini ancak uyuşturucu ve sanal bahisle mücadelenin çok daha zor olduğunu belirten Çelik, “Bu mücadeleye toplumun bütün kesimleri katılmalı. Adliye, emniyet ve jandarma olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Yasa dışı bahis ve kumar faaliyetleri ödeme kuruluşları ve bankacılık sistemleri üzerinden organize ediliyor. Bu konuda önemli yasal düzenlemeler yapıldı” dedi.

Bankaların mesai saatleri dışında alınan tedbir kararlarını uygulamakta yaşanan sorunlara da değinen Çelik, Trabzon’da yürütülen çalışmalarla bankalarda mesai dışı ulaşılabilecek sorumlu personellerin belirlenmesini sağladıklarını ifade etti.

Toplumda sıkça kullanılan “IBAN mağduru” ifadesini doğru bulmadığını söyleyen Çelik, “IBAN mağduru değil, IBAN hükümlüsü, IBAN şüphelisi ya da IBAN sanığı diyebiliriz. Çünkü bu kişiler hesaplarını menfaat karşılığında kullandırıyor. Bu suça doğrudan iştirak etmese bile suçun işlenmesine vesile oluyorlar. Bu nedenle bu durumu masumlaştırmamak gerekiyor” şeklinde konuştu.

Vali Şahin: “Çocuklarımızı koruyacak ortamları oluşturacağız”

Trabzon Valisi Tahir Şahin ise sanal bahis ve dijital bağımlılıklarla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine dikkat çekerek, “Derneğimizin ortaya koyacağı yol haritası doğrultusunda tüm kamu kurumlarımızla birlikte hareket edeceğiz. Özellikle küçük yaştaki çocuklarımızın hayatını olumsuz etkileyebilecek alışkanlıkların erken dönemde tespiti ve önlenmesi için çalışmalar yürüteceğiz. Çocuklarımızın bu tür olumsuzluklarla karşılaşmayacağı ortamları oluşturma gayreti içerisindeyiz” dedi.

Başkan Genç: “Aileyi korumak geleceği korumaktır”

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç de aile kurumunun korunmasının toplumsal geleceğin en önemli unsurlarından biri olduğunu belirtti.

Teknolojinin hayatı kolaylaştırırken bazı riskleri de beraberinde getirdiğini ifade eden Genç, “Aileyi korumak, toplumumuzu ve geleceğimizi korumaktır. Türk milletini ayakta tutan en büyük gücümüz sağlam aile yapımızdır. Sosyal medya ve dijital platformların çocuklarımız ve gençlerimiz üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden gelemeyiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin zihinlerinin, zamanlarının ve dikkatlerinin dijital bağımlılıklarla kuşatıldığını görüyoruz. Bu nedenle bu konuya duyarsız kalmamız mümkün değildir” diye konuştu.

Bizi sosyal medyadan takip edin