Reklam
Reklam

Zonguldak Valiliği’nde kritik asayiş toplantısı

Karabük Postası Avatarı
Karabük Postası tarafından
12 Ekim, 2016 08:03 tarihinde yayınlandı
0

ZONGULDAK ’ta kız öğrenci yurdunda dün gece saatlerinde yaşanan eylemin ardından Zonguldak Valisi Ali Kaban başkanlığında kritik asayiş toplantısı yapılarak bir dizi önlem alınması kararlaştırıldı. Kozlu ilçesinde bulunan Nesibe Hatun Kız Yurdu’ndan kız öğrencinin kaçırıldığı iddiaları üzerine gece saatlerinde bin 600’e yakın öğrenci eylem başlatmış ve yaklaşık üç saat sonra eyleme son vermişlerdi. KYK Bölge Müdürü Hayri Bulazar’ın makamında düzenlediği basın toplantısının ardından Zonguldak Valisi Ali Kaban da makamında asayiş toplantısı gerçekleştirdi. Toplantıya İl Emniyet Müdürü Osman Ak, İl Jandarma ve Tugay Komutanı Albay Haluk Selvi, Kozlu Kaymakamı Ahmet Karakaya, BEÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hakan Kutoğlu ve KYK Bölge Müdürü Hayri Bulazar da katıldı. “Erkek ile kız öğrenci yurtlarının değişimi için çalışma başlatacağız” Vali Ali Kaban, toplantı sonrasında gazetecilere açıklamalarda bulundu. Başta güvenlik boyutu olmak üzere alınabilecek önlemlere ilişkin toplantı yaptıklarını ifade eden Vali Ali Kaban, şöyle dedi: “Zaten daha önceki hadiseden dolayı arkadaşlarla sürekli temas halindeydik. Ama yaşandığı söylenilen olaydan dolayı da bir toplantı yaptık. Başta güvenlik boyutu olmak üzere burada alınabilecek diğer önlemleri konuştuk. Şimdi ben sadece şu kadarını söyleyeceğim. Özellikle oradaki kız öğrenci yurdumuzun, erkek öğrenci yurdu olarak kızlarımızın da şehir merkezindeki yurtlarla oralara yerleştirilmesi hususunda üniversitemiz yazı yazacak. KYK üzerinden bir değişimin yapılması için çalışmayı başlatacağız. Ben bu kadarını söylüyorum.” “Bu bir şehir efsanesi” Üç gün önce öğrenci yurdunda yaşanan olayı hatırlatan Zonguldak Emniyet Müdürü Osman Ak, “Yaklaşık 3 gün önce yurtta kalan bir kızımızın erkek arkadaşı ile yaşadığı sorun sonucunda erkek arkadaşının yurda girip üzerinde boş bir kuru sıkı tabancayla onu dışarıya zorlaması ve sonrasında arkadaşlarımız devreye girdiler. Bu şahıs yakalandı. Adliyeye intikal ettirildi. Adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Süreç içerisinde biz oradaki güvenlik zafiyetlerini görmüştük. Bu konuda Sayın Valimizin de talimatıyla, KYK da gerekli temasları sağlayıp buradaki zafiyetlerin bir an önce giderilmesi için çalışmalar yapılıyordu. Dün bir şehir efsanesi gelişmiş. Ortada bir hadise yok. Bir kızımızın; güya 74 plakalı bir araçla başka bir kızımızı kaçırdığı şeklinde bir beyanı, arkasından böyle bir şehir efsanesinin gelişmesine sebep oldu. Gece 23.00’ten sonra oradaki çocuklarımızın infiale kapılmasına sebep oldu. Biz tüm ekip arkadaşlarımızla birlikte oradaydık. Konuya müdahil olduk. Böyle bir olayda, olayı provoke etmek isteyen bir takım insanlar da oldu. Arkadaşlara da durumu izah ettik. Orada zamanında bitirilmesinde anladığımız kadarıyla biraz gecikilmiş. Öğrenim sürecinde yetiştirilmek istenmiş yurt. Bu maksatla biraz erken açılmış. Tabi ufak tefek inşaatta eksiklikleri var. Bir takım güvenlik zafiyetleri oluşmuş. Burada da kızlarımızın haklı olarak şikayetleri söz konusu. Akşamleyin biz kendilerini dinledik. Bu konudaki ilgili düşünceleri Sayın Valimize de aktardık. Burada biz çocuklarımızın saçının teline zarar gelmesini istemeyiz, buna da müsaade etmeyiz” şeklinde konuştu. “Halkımız müsterih olsun” Eksikliklerin giderilmesi konusunda çalışmaların sürdüğünü ifade eden Emniyet Müdürü Osman Ak, “Burada onların velileri müsterih olsun, halkımız müsterih olsun. Biz ne gerekiyorsa yapacağız. Sayın Valimizin başkanlığında yaptığımız toplantının sonucunda seri bir kısım kararlar aldık. Öncelikle buradaki güvenlik zafiyetleri ile ilgili bir inceleme başlatılıyor. Bu inceleme sonucunda gerekirse soruşturma da açılacak. Haricen buradaki eksiklikler müteahhittin işlemlerinden kaynaklanan eksikliklerin güvenli bir şekilde giderilmesi için seri bir takım çalışmalar yapılacak. Güvenlik zafiyetlerinin giderilmesi için bir takım çalışmalar yapılacak. Oradaki sokak hepimizin gördüğü gibi ışıklandırılması ile ilgili sorunlar var. Çocuklarımızın orada ulaşım ile ilgili bir takım sorunları var. BEDAŞ’A bir takım gerekli yazışmalar yazıldı. Kozlu Belediyesi’yle ilgili gerekli yazışmaları Kaymakamlığımız yaptılar. Bunun haricinde özel halk otobüsü firmasıyla gerekli temasların sağlanması ve öğrencilerimizin tam yurdun önüne kadar servislerin gitmesi konusunda gerekli temaslar sağlanıyor. Biz de oradaki her türlü güvenlik zafiyetleri giderilene kadar 7/24 esasına göre polisimizi, ekibimizi orada tutacağız. Herkes müsterih olsun. Hiçbir sorun olmayacak. Ama kimse şehir efsanelerine itibar etmesin. Hele provokatörlerin provokasyonlarına gelmesinler” diye konuştu.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Amasya’da 65. Kiraz Teşvik Yarışması yapıldı

amasyada 65 kiraz tesvik yarismasi yapildi pxHFc3zK
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 00:45 tarihinde yayınlandı
0 0

Türkiye’nin en eski kiraz teşvik yarışması Amasya’da 65 yıldır gerçekleştiriliyor. Geçen yıl bahçelerde yaşanan zirai don afeti nedeniyle yapılamayan yarışmada üretimin bol olduğu bu yıl ilk üçe giren kiraz üreticilerine altın hediye edildi.

Kentte düzenlenen 12-22 Haziran Uluslararası Atatürk, Kültür ve Sanat Festivali kapsamında gerçekleştirilen yarışma öncesi Amasya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekipleri bahçelerin yolunu tuttu. Titiz araştırmalar sonucu ödül almaya hak kazanan ürünler ile üreticileri belirlendi.

Birinci Alpaslan köyünden Yusuf Eser

Birinciliği Taşova ilçesine bağlı Alpaslan köyünden Yusuf Eser kazandı. Yarışmaya ailesiyle birlikte gelen Eser, ödül çekini Amasya Valisi Önder Bakan’ın elinden aldı. Yarışmada ikinci Aydınlık köyünden Hasan Hüseyin Erdem, üçüncü ise Ormanözü köyünden Murat Pamuklu üçüncü oldu. Şehzadeler Gezi Yolunda düzenlenen ödül törenine AK Parti Amasya Milletvekili Haluk İpek, CHP Amasya Milletvekili Reşat Karagöz, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Kemal Çakıroğlu ile diğer yetkililer de katıldı. Halk oyunları ekibinin sahne aldığı yarışmayı izleyen vatandaşlara paketler halinde kiraz dağıtıldı.

“Türkiye’nin en eski kiraz yarışması”

Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci, “Türkiye’nin en eski kiraz yarışmasını Amasya’da yapıyoruz. 1962 yılından bu yana 65 yıldır bu yarışma geleneksel olarak yapılıyor. Sadece geçen yıl zirai afeti don nedeniyle ağaçlar meyve vermediği için yarışma yapılamamıştı. Dereceye giren üreticilerimizi kutluyorum” dedi.

Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekleniyor

Coğrafi işaretli Amasya kirazının Türk kirazı olarak tanındığını anlatan Cebeci, “Rusya, Almanya gibi ülkelere ilimizden kiraz ihracatı yapılıyor. Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekliyoruz” diye konuştu.

“1963’te dedemin diktiği kiraz ağaçlarından ürün alıyoruz”

Geleneksel yarışmanın bu yılki şampiyonu Yusuf Eser de, “1963 yılında dedemin diktiği kiraz ağaçlarını yetiştirerek ürün alıyoruz. Teknolojik gelişmeleri de takip ederek ailece üretim yapıyoruz. Bölgede kiraz üretiminin merkezi olmasını istediğimiz köyümüz Alpaslan’ın daha da gelişeceğine inanıyorum” şeklinde konuştu. Eser’in eşi Gülhanım Eser’de 65 yıldır süren yarışmanın bu yılki kazananın olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

“Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi”

Ömrü bahçelerde şifa kaynağı kirazlardan toplayarak geçen Sadiye Öztürk, yarışmanın kazananlarını alkışlayarak kutladı. Geçen yıl kiraza hasret kaldıklarını hatırlatan Öztürk, “Bir tane bile kiraz yemek nasip olmamıştı. Ama bu sene Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi. Bol kirazımız var. Her yere yetecek inşallah” şeklinde konuştu. Yarışmaya Çiğdemlik köyünde katılan Ertan Uzun ise, genç bir çiftçi olarak üretim yapmayı sürdüreceğini vurguladı.

Bizi sosyal medyadan takip edin