Reklam
Reklam

“Yaşamın Enerjisi” Ulusal Fotoğraf Yarışması’nda kazananlar belli oldu

yasamin enerjisi ulusal fotograf yarismasinda kazananlar belli oldu n5biyhPF
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Kasım, 2025 04:00 tarihinde yayınlandı
0

Elektrik dağıtım şirketi tarafından düzenlenen “Yaşamın Enerjisi” Ulusal Fotoğraf Yarışı sonuçlandı. Türkiye’nin dört bir yanından gelen binlerce eser ortasından ömrün gücünü, ritmini ve hissini en etkileyici halde yansıtan fotoğraflar ödüllendirildi.

Yeşilırmak Elektrik Dağıtım A.Ş. (YEDAŞ) tarafından iki ay evvel başlatılan Ömrün Gücü Ulusal Fotoğraf Müsabakası 18 Kasım’da düzenlenen seçici heyet toplantısından akabinde sona erdi. Kıymetlendirme sonrasında toplam 41 eser mükafata layık görüldü. Müsabakada birincilik mükafatını ‘Gün Batarken’ isimli yapıtıyla Orhan Tanhan kazanırken, Serap Ünal ‘Işığın İçindeki Neşe’ isimli yapıtıyla ikinci, Veysel Kaya ‘Ziyaret’ isimli çalışmasıyla üçüncü oldu. Ayrıyeten Fatih Mehmet Özdemir, Mehmet Yılmaz ve Saim Çakar da yapıtlarıyla, mansiyon mükafatına layık görüldü. Müsabakada toplam 35 adet fotoğraf sergilemeye bedel görüldü.

Seçkin heyet yarışa kıymet kattı

Türkiye’nin her kentinden 2 bin 874 fotoğrafın değerlendirildiği müsabakada usta isimler seçici heyette yer aldı. Heyette YEDAŞ Genel Müdürü Yunus Emre Bilgi, usta sanatkarlar Merih Akoğul, Kamil Fırat, Erhan Sevenler ve İsa Terli yer aldı. Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu iş birliğiyle düzenlenen yarışta toplam 295 bin TL ödül dağıtıldı.

Ödüller enerjiyi yansıtan karelerle sahiplerini buldu

Altın madalya ve 40 bin TL’lik mükafatın sahibi olan Orhan Tanhan, Mardin’de çektiği ‘Gün Batarken’ isimli fotoğrafında, ufukta yükselen güneşin sonsuz gücünü yol boyunca dizilen aydınlatma direkleriyle buluşturarak ömrün kaynağı olan ışığın hem doğal hem de insan eliyle şekillenen hâlini tek bir karede ustalıkla yansıttı. Güneşin doğuşuyla çağdaş ömrün ışık kaynaklarını tıpkı kompozisyonda bir ortaya getiren bu fotoğraf, heyetin “temayı en güçlü tabir eden çalışma” yorumuyla birinciliğe layık görüldü.

Gümüş madalya ve 30 bin TL’lik mükafatın sahibi olan Serap Ünal, Adana’da çektiği ‘Işığın İçindeki Neşe’ isimli portresinde, kedisini kucağında tutan genç bir kızın içten gülümsemesini art plandan gelen yumuşak ışıkla birleştirerek ömür gücünün bazen en sade ve küçük anlarda bile kendini gösterdiğini ortaya koydu. Fotoğraf, kompozisyonu ve tema bütünlüğü ile heyet tarafından ikinci olarak ödüllendirildi.

20 bin TL’lik mükafatı ve bronz madalyayı kazanan Veysel Kaya, Bursa’da çektiği ‘Ziyaret’ isimli fotoğrafında karla kaplı sakin bir yerde dört köpeği sevgiyle kucaklayan bir adamı görüntüleyerek soğuk bir atmosferi sıcak bir duyguya dönüştürdü. Fotoğraf, tabiatla kurulan bağın ve sevginin, ömür gücünün en güçlü taşıyıcılarından biri olduğunu gösteren yalın ve etkileyici bir anlatım sundu.

Mansiyon mükafatları ve sergilenmeye kıymet eserler

Mansiyon mükafatları, ömür gücünün farklı yüzlerini görünür kıldı. Fatih Mehmet Özdemir’in Bitlis’te çektiği “Sığınılacak İnançlı Bir Liman-Anne” isimli çalışması, kucağında küçük oğlunu tutan ve yanında küçük kızı bulunan annenin güçlü duruşunu, şefkatin inanç veren gücüyle bir ortaya getirerek heyet tarafından mansiyon mükafatına layık görüldü. Mehmet Yılmaz’ın İzmir’de çektiği “İstikbal Göklerdedir” fotoğrafı, elinde Türk bayrağı taşıyan bir adamın kollarının ortasından şov uçaklarının süzülüşünü yakalayarak ulusal hislerin ve gökyüzündeki hareketin birleştiği mansiyon ödüllü bir kare olarak değerlendirildi. Saim Çakar’ın Muş’ta çektiği “Yaşamın Güç Yolculuğu” isimli çalışmasında ise arka arda uzanan elektrik direklerinin ritmik dizilimi, gücün kesintisiz akışını ve çağdaş ömrün görünmeyen omurgasını sade ancak etkileyici bir perspektifle ortaya koyarak mansiyon mükafatı aldı. Bunların yanı sıra, müsabakada seçici heyet tarafından 35 eser sergilenmeye kıymet bulundu. Bu eserler, hayat gücünün farklı halleri, insan-doğa münasebeti, toplumsal ve kişisel anlar ile aile bağlarını güçlü bir biçimde gözler önüne seriyor. Sergilenmeye paha bulunan çalışmalar, ilerleyen periyotta düzenlenecek stantlarda sanatseverlerle buluşacak ve müsabakanın güçlü içerikli görsel arşivine katkı sağlayacak.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Rektör Özölçer Dünya Şampiyonu Basancı’yı kabul etti

rektor ozolcer dunya sampiyonu basanciyi kabul etti tLIZQiZc
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 16:52 tarihinde yayınlandı
0 0

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, FISU Dünya Üniversiteler Combat Sporları Şampiyonası’nda dünya şampiyonu olarak Türkiye’ye büyük bir gurur yaşatan millî sporcu ve BEUN Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi Sude Nur Basancı’yı kabul etti.

8-13 Haziran 2026 tarihleri arasında dünyanın farklı ülkelerinden başarılı sporcuların mücadele ettiği organizasyonda Muaythai branşında ringe çıkan millî sporcu Sude Nur Basancı, şampiyonluk yolunda güçlü rakiplerini yenerek altın madalyanın sahibi oldu.

Uluslararası arenada elde ettiği tarihi başarının ardından Rektörlük makamında gerçekleştirilen ziyarette, Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, dünya şampiyonu Sude Nur Basancı ile başarı yolculuğu ve şampiyona süreci hakkında bilgi aldı. Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, göstermiş olduğu üstün performans ve kazandığı dünya şampiyonluğu dolayısıyla Basancı’yı tebrik ederek teşekkür belgesi ile Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinin kuruluş yılı olan 1924’ü ve kuruluş adı Maden Mühendislik Mektebini simgeleyen özel plaketi de başarılı sporcuya hediye etti.

Rektör Özölçer’den Dünya Şampiyonuna tebrik ve plaket

Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, ziyaret kapsamında yaptığı konuşmada şu ifadeleri dile getirdi:

“Üniversitemizin ve ülkemizin adını uluslararası alanda gururla duyuran sevgili öğrencimiz Sude Nur Basancı’yı yürekten kutluyorum. Dünya şampiyonluğu gibi son derece önemli bir başarıya ulaşmak büyük emek, disiplin ve kararlılık gerektirir. Sude Nur’un daha önce de elde ettiği dünya, Avrupa ve Türkiye şampiyonluklarındaki dereceler; azmin, inancın ve sistemli çalışmanın da en güzel örneklerinden biridir.

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi olarak öğrencilerimizin akademik başarılarının yanında sportif, kültürel ve sosyal alanlarda da en iyi şekilde yetişmelerini önemsiyoruz. Sude Nur Basancı, kazandığı altın madalya ile hem ülkemize hem de üniversitemize yeniden büyük bir sevinç yaşatmıştır. Sevgili öğrencimizi, değerli antrenörlerini, Spor Bilimleri Fakültemizin kıymetli akademisyenlerini ve bu başarıda emeği bulunan herkesi gönülden tebrik ediyor; değerli öğrencimize spor kariyerinde ve yükseköğrenim hayatında başarılarının artarak devam etmesini diliyorum.”

Ziyaret, günün anısına çekilen hatıra fotoğrafının ardından sona erdi.

Bizi sosyal medyadan takip edin