Reklam
Reklam

Samsun’da Depozitosu Yönetim Sistemi uygulaması başladı

samsunda depozitosu yonetim sistemi uygulamasi basladi psYlc3Eb
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
01 Temmuz, 2025 16:37 tarihinde yayınlandı
0

Türkiye genelinde Etraf Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından belirlenen 7 vilayetten biri olan Samsun’da “Depozitosu İdare Sistemi” uygulaması başladı.

Samsun Büyükşehir Belediyesi Çok Amaçlı Salonda Türkiye Çevre Ajansı tarafından “Depozito İdare Sistemi Uyum Toplantısı” düzenlendi. Toplantıda Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) makinesi tanıtıldı. Birinci olarak konuşan Türkiye Çevre Ajansı Lideri Prof. Dr. Ferhat Pirinççi, “Türkiye’de sıkıntı bir süreci hayata geçirmeye çalışıyoruz. Dünyada 18 Avrupa Birliği ülkede toplamda da 70 ülkede uygulanan bir sistemi, bu kadar süratli ve kısa mühlet içerisinde bu kadar geniş coğrafyada birinci kez uygulayacağız. Sistemimiz yerli ve ulusal teknoloji ile geliştirilmiş seviyededir. İnanıyorum ki biz projeyi Samsun’da tesirli bir biçimde hayata geçireceğiz. Birinci 2 makine ile başlayacağız. Daha sonra sayımız süratli bir halde artacak. 2025 yılı sonunda bütün Türkiye’de 2026 yılı içerisinde de tam depozitolu sisteme geçecek halde hayata geçireceğimiz bir proje olacak. DOA logosu olan o eserler yılda 25 milyar adet üretiliyor. Bunlar çöp olarak kayboluyor ya da tabiata karışıyor. Türkiye sanayicilerimiz üretimde bulunurken yurt dışında cam yahut pet ithal etmek zorunda kalıyor. Her şeyden evvel bu sistem ithalatı azaltacak” dedi.

“Vatandaşlarımızın geri dönüşüm sistemine katılır hale gelmesine katkı sağlıyor”

Programda konuşan Samsun Valisi Orhan Tavlı, “Samsunumuzun, Türkiye Çevre Ajansı tarafından hayata geçirilecek olan Depozito İdare Sistemi’nin birinci uygulanacak vilayetler ortasında yer alıyor olmasına da büyük bir heyecan duyuyoruz. Etraf kirliliğinin önlemesinin yanı sıra belediyelerimizin atık toplama ve depolamam maliyetlerinin azalmasına, tertipli depo alanlarının ömrünün uzamasına, sera gazı emisyonlarının azaltılmasına, güç tasarrufuna, vatandaşlarımızın geri dönüşüm sistemine katılır hale gelmesine, etraf şuurunun artmasına katkı sunması hedeflenen depozito idare sisteminin muvaffakiyetle uygulanması için vereceğimiz her takviye, çocuklarımızın geleceğine yapacağımız en kıymetli yatırımdır. Hem etraf kirliliğin önüne geçecek hem de ekonomik olarak kayba geçen tek kullanım ambalaj idare sistemini yenileyerek ülkemize de ekonomik olarak katkı sağlayacak bu sistem kapsamında yürütülecek çalışmalara da tüm paydaşlarımızın katkı sunacağına inanıyorum” diye konuştu.

“Depozito sistemine ülke olarak gereksinimimiz olduğu kaçınılmaz”

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası(TSO) Yönetim Kurulu Lideri Salih Zeki Murzioğlu, “Bugün burada olma sebebimiz ise çok özel. Hepimiz gururlu ve memnunuz. Tarihi bir ana tanıklık ediyoruz. Samsun kentimiz, Depozito İdare Sistemi’nin pilot vilayetlerinden biri olarak seçildi. Tüm Samsun olarak Türkiye tarihinin en büyük ve kapsamlı etraf projesini sahipleneceğimizden ve muvaffakiyete ulaştıracağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın. Bu muvaffakiyet, kentin tüm dinamiklerinin iş birliği içinde çalışmasıyla mümkündür. Bugün burada gerçekleştirilen bu toplantı da sürecin ve istişare kültürünün en değerli göstergelerinden biridir. Hepimizin isteği; israfın önlenmesi, kaynaklarımızın daha verimli kullanılması. Bu noktada atık büyük ehemmiyet kazanıyor. Tüm dünyada atıklar artık stratejik hammadde olarak değerlendirilmeye başlandı. Atık oluşumunu engelleyecek yahut minimize edecek siyasetler kapsamında atığın kaynağında ayrılarak geri dönüşüme kazandırılması çok kıymetli. Bu noktada; depozito sistemine ülke olarak gereksinimimiz olduğu kaçınılmaz” biçiminde konuştu.

Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekteri Melih Perçin ise “Bugün tanıtımı yapılan depozito iade makinesi üzere yenilikçi uygulamalarla kentimizi daha pak, daha yaşanılabilir hale getirmeyi hedefliyoruz” tabirlerini kullandı.

Protokol üyelerinin DOA makinesine atık atmasıyla program son buldu.

Çalışma sistemi ve Samsun’da kurulan yerler

DOA makinesi çalışma sistemi şu formda:

DOA uygulaması birinci olarak telefon yahut tablete indiriliyor. DOA uygulamasında ’Depozito İade İşlemi’ butonuna basılıyor. Makine ekranında görünen karekodu DOA uygulamasında yer alan ’Depozito İade İşlemi’ butonuna tıklayarak telefona okutuluyor. Ardından ambalaj makineye atılıyor ve iade bedeli kişinin DOA dijital cüzdanına yükleniyor. Şu an yalnızca Samsun Büyükşehir Belediye binasında ve Samsun Etraf Şehircilik İklim Değişikliği İl Müdürlüğü binasında bulunan makine ilerleyen günlerde yaygınlaşması bekleniyor.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Rektör Özölçer Dünya Şampiyonu Basancı’yı kabul etti

rektor ozolcer dunya sampiyonu basanciyi kabul etti tLIZQiZc
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 16:52 tarihinde yayınlandı
0 0

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, FISU Dünya Üniversiteler Combat Sporları Şampiyonası’nda dünya şampiyonu olarak Türkiye’ye büyük bir gurur yaşatan millî sporcu ve BEUN Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi Sude Nur Basancı’yı kabul etti.

8-13 Haziran 2026 tarihleri arasında dünyanın farklı ülkelerinden başarılı sporcuların mücadele ettiği organizasyonda Muaythai branşında ringe çıkan millî sporcu Sude Nur Basancı, şampiyonluk yolunda güçlü rakiplerini yenerek altın madalyanın sahibi oldu.

Uluslararası arenada elde ettiği tarihi başarının ardından Rektörlük makamında gerçekleştirilen ziyarette, Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, dünya şampiyonu Sude Nur Basancı ile başarı yolculuğu ve şampiyona süreci hakkında bilgi aldı. Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, göstermiş olduğu üstün performans ve kazandığı dünya şampiyonluğu dolayısıyla Basancı’yı tebrik ederek teşekkür belgesi ile Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinin kuruluş yılı olan 1924’ü ve kuruluş adı Maden Mühendislik Mektebini simgeleyen özel plaketi de başarılı sporcuya hediye etti.

Rektör Özölçer’den Dünya Şampiyonuna tebrik ve plaket

Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, ziyaret kapsamında yaptığı konuşmada şu ifadeleri dile getirdi:

“Üniversitemizin ve ülkemizin adını uluslararası alanda gururla duyuran sevgili öğrencimiz Sude Nur Basancı’yı yürekten kutluyorum. Dünya şampiyonluğu gibi son derece önemli bir başarıya ulaşmak büyük emek, disiplin ve kararlılık gerektirir. Sude Nur’un daha önce de elde ettiği dünya, Avrupa ve Türkiye şampiyonluklarındaki dereceler; azmin, inancın ve sistemli çalışmanın da en güzel örneklerinden biridir.

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi olarak öğrencilerimizin akademik başarılarının yanında sportif, kültürel ve sosyal alanlarda da en iyi şekilde yetişmelerini önemsiyoruz. Sude Nur Basancı, kazandığı altın madalya ile hem ülkemize hem de üniversitemize yeniden büyük bir sevinç yaşatmıştır. Sevgili öğrencimizi, değerli antrenörlerini, Spor Bilimleri Fakültemizin kıymetli akademisyenlerini ve bu başarıda emeği bulunan herkesi gönülden tebrik ediyor; değerli öğrencimize spor kariyerinde ve yükseköğrenim hayatında başarılarının artarak devam etmesini diliyorum.”

Ziyaret, günün anısına çekilen hatıra fotoğrafının ardından sona erdi.

Bizi sosyal medyadan takip edin