Reklam
Reklam

“Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” programı Karabük’te öğrencilerle buluştu

saglikli cocuk saglikli gelecek programi karabukte ogrencilerle bulustu F6BRUwHe
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
26 Kasım, 2025 16:30 tarihinde yayınlandı
0

Karabük Valisi Mustafa Yavuz’un uyumunda, Karabük İl Sağlık Müdürlüğü ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen “Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” programı, bu sefer Karabük merkezde bulunan Anayasa İlkokulu’nda geniş iştirakle gerçekleştirildi.

Çocukların sıhhat şuurunu erken yaşta geliştirmeyi hedefleyen programa; Karabük Vilayet Sıhhat Müdür Vekili Uzm. Dr. Bekir Poçan, Safranbolu İlçe Ulusal Eğitim Şube Müdürü Oktay Köse, Sağlık Hizmetleri Lider Yardımcısı Dr. Nermin Seçilmiş, yöneticiler ve program grup sorumluları katıldı.

Açılış konuşmasında programın ehemmiyetine vurgu yapan Vilayet Sıhhat Müdür Vekili Uzm. Dr. Bekir Poçan, şu tabirleri kullandı:

“Sağlık şuuru erken yaşlarda şekillenir ve bireyin ömür uzunluğu sağlıklı kalmasını sağlar. Bu program, çocuklarımızın sıhhat okuryazarlığını artırmak ve günlük hayatlarında sağlıklı seçimler yapmalarına yardımcı olmak emeliyle hazırlanmıştır. Burada kurulan istasyonlar sayesinde çocuklarımız hem eğlenerek öğrenecek hem de sağlıklı hayat alışkanlıklarını daha yakından keşfedecek.”

Program kapsamında çocukların sağlıklı hayat alışkanlıklarını interaktif olarak öğrenebilmeleri için okul bahçesinde çeşitli bilgilendirme ve aktiflik istasyonları kuruldu. Öğrenciler, aile hekimliği, ağız ve diş sıhhati, sağlıklı beslenme, fizikî aktivite, şahsî hijyen ve hastalıklardan korunma, UMKE ve 112 Acil sıhhat hizmetleri ile klâsik çocuk oyunları başlıkları altında uygulamalı eğitim aldı. Aktiflik boyunca öğrenciler hem eğlendi hem de temel sıhhat bilgilerini pekiştirdi. Program sonunda ise faal iştirak sağlayan öğrencilere “Sağlık Elçisi” dokümanları verildi.

Karabük İl Sağlık Müdürlüğü, kurumlar ortası güçlü iş birliğiyle çocukların daha sağlıklı ve şuurlu bir geleceğe hazırlanması hedefiyle yürütülen programın, kentte sağlıklı jenerasyonlar yetiştirilmesine kıymetli katkı sunduğunun altını çizdi.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Karabük Özel İdare’den köylere kesintisiz atık toplama hizmeti

wq 1
Berkay Doğan Avatarı
Berkay Doğan tarafından
22 Haziran, 2026 13:10 tarihinde yayınlandı
0 0

Karabük İl Özel İdaresi, köylerde çevre temizliği ve halk sağlığının korunması amacıyla evsel katı atık toplama çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.

İl Özel İdaresi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında, 9 araç ve 19 kişilik ekip ile Karabük genelindeki 253 köye düzenli olarak hizmet veriliyor.

Yetkililer, köylerde oluşan evsel atıkların belirlenen program dahilinde toplandığını belirterek, çevre kirliliğinin önlenmesi ve vatandaşların daha sağlıklı bir yaşam sürmesi için çalışmaların büyük bir özveriyle devam ettiğini ifade etti.

Karabük İl Özel İdaresi tarafından yapılan açıklamada, temiz çevrenin gelecek nesillere bırakılacak en değerli miraslardan biri olduğuna dikkat çekilerek, “Temiz Köyler, Güçlü Gelecek” anlayışıyla hizmetlerin kesintisiz sürdürüldüğü vurgulandı.

Köylerin daha temiz ve yaşanabilir hale gelmesi için yürütülen atık toplama faaliyetlerinin yıl boyunca devam edeceği bildirildi.

Bizi sosyal medyadan takip edin