Reklam
Reklam

Safranbolu’nun Koruma Kararı Alınışının 45. Yılı

Karabük Postası Avatarı
Karabük Postası tarafından
09 Ekim, 2021 08:48 tarihinde yayınlandı
0

UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan; tarihi evleri, hanları, hamamları, camileri, arnavut kaldırımları ile ünlü Safranbolu’nun Kültür ve Turizm Bakanlığı Gayrimenkul Eski Eserler ve Anıtlar Yüksek Kurulu Başkanlığı tarafından alınan “Koruma Kararı”nın 45. Yılı nedeniyle

bir mesaj yayımlayan Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse, “Bireysel korumacılıkla yola çıkarken; sürdürülebilir restorasyonlar, tarihi dokunun canlandırılabilmesi ve dünyaya sunulması, Safranbolu’yu dünyada en iyi korunan 20 kentinden biri, korumacılığın da başkenti haline getirmiştir.” dedi.

Başkan Köse şöyle devam etti: “Bugüne kadar bozulmadan gelen Türk kültürünün en önemli belgelerinden birisi konumundaki Safranbolu’nun mimarisi, dokusu ve doğal özellikleriyle bir bütün halinde korunmaya devam ediyor.

12 Haziran 1975’te Safranbolu Belediye Meclisi’nde, Kültür Bakanlığı Gayrimenkul Eski Eserler ve Anıtlar Yüksek Kurulu’nun da 8 Ekim 1976’da Safranbolu için ‘koruma kararı’ alınmasının ardından, Safranbolu tüm dünyanın dikkatini çekerek 1994 yılında UNESCO tarafından da Dünya Miras Listesi’ne dahil edildi.”

Safranbolu’nun tarihi değerlerini içinde yaşayarak tüm halkı ile birlikte koruduğunu ve bu mirası dünya ile paylaştığını ifade eden Başkan Köse, “Bireysel korumacılıkla yola çıkarken sürdürülebilir restorasyonlar, tarihi dokunun canlandırılabilmesi ve dünyaya sunulması Safranbolu’yu dünyada en iyi korunan 20 kentinden biri haline getirmiştir. Başarılı çalışmaların ardından korumacılığın da başkenti haline getirmiştir. Belediyemizin kentimizi koruma ve restorasyonlar ile gelecek kuşaklara aktarabilmek ile ilgili yaptığı yoğun çalışmalar her geçen gün ivme kazanmaktadır.” diye konuştu.

Alınan emaneti geleceğe bozulmadan bırakmak için var güçleri ile çalışacaklarını belirten Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse, “Bu güzel emaneti bizlere bırakan, Safranbolu’nun bu günlere gelmesinde emeği olan ve ebediyete intikal etmiş büyüklerimize Allah’tan rahmet, yaşayanlara sağlıklı bir ömür diliyor, sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Karabük’te asfalt sezonu başladı

karabukte asfalt sezonu basladi FMp8yrSf
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 20:52 tarihinde yayınlandı
0 0

Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.

Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.

Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.

Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.

Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

Bizi sosyal medyadan takip edin