Kastamonu Üniversitesi, 2024 yılı Erasmus+ KA131 programı çerçevesinde yükseköğretim kurumlarının program ülkeleri ile öğrenci ve personel değişimini destekleyen proje başvurusunda 207 yükseköğretim kurumu içerisinde 49. sırada yer aldı.
Kastamonu Üniversitesi, uluslararasılaşma hedefleri doğrultusunda Avrupa ile olan ortaklıklarını ve bilimsel, sosyal, kültürel iş birliğini genişletmeye hızla devam ediyor. 2024 yılı Erasmus+ KA131 programı kapsamında yükseköğretim kurumlarının program ülkeleri ile öğrenci ve personel değişimini destekleyen proje başvurusu sonuçlandı. Kastamonu Üniversitesi, 2023 yılına göre yüzde 53’lük bir artış gerçekleştirerek 282,780 Avro hibe almaya hak kazandı ve uluslararasılaşma hedeflerinde büyük bir başarı sağladı. Bu hibe miktarı ile proje başvurusu yapan 207 yükseköğretim kurumu içerisinde 49. sırada yer aldı.
Kastamonu Üniversitesi, verilen hibe kapsamında yaklaşık 130 öğrenci ve personel hareketliliği gerçekleştirmeyi planlıyor.
Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinde gösterdikleri başarılı artışın hedeflenen kalite standartlarına ulaşmasında yurtdışı öğrenci ve personel faaliyetlerinin önemine işaret etti.
Yurtdışındaki ortaklar ile iş birliğini en üst düzeye çıkarmayı hedeflediklerini belirten Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, Erasmus programı ile daha fazla öğrencinin ve personelin uluslararası deneyimlerden faydalanmasını sağlamanın Kastamonu Üniversitesi’nin kurumsal tanınırlığını arttırması ve potansiyel iş birliği ortaklıklarının oluşmasındaki önemine dikkat çekti.
Rektör Topal, bu sebeple uluslararasılaşma hedefleri çerçevesinde küresel çaptaki potansiyel iş birlikleri arttırma bilinci ile çalışmalara devam edeceklerini kaydetti.
Erasmus Koordinatörlüğü çalışanlarına ve süreçte emeği geçen herkese teşekkür eden Rektör Topal, ayrıca yükseköğretim kurumlarının uluslararasılaşma süreçlerine sunduğu katkılar ve özveri için Türkiye Ulusal Ajansı Başkanı İlker Astarcı’ya, Yükseköğretim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar’a ve YÖK üyelerine şükranlarını sundu.


Kastamonu Üniversitesi’nden Erasmus+ projesi başarısı
Karabük’te asfalt sezonu başladı
Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.
Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.
Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.
Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

