Gazetemizin uzun süredir gündemde tuttuğu, Karabük şehir merkezine 3 bin öğrencilik yeni bir fakülte kurulması projesinde sessizlik sürüyor. Kent merkezine ekonomik ve sosyal hareketlilik kazandırması beklenen projede aradan geçen yaklaşık bir buçuk yıllık süreye rağmen somut bir gelişmenin kamuoyuyla paylaşılmaması soru işaretlerini artırıyor.
2024 yılının sonunda Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya ile Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık’ın şehir merkezine yeni bir fakülte kazandırılması amacıyla ortak çalışma yürüttüğü açıklanmıştı. Söz konusu yatırım, yalnızca bir eğitim projesi değil, aynı zamanda Karabük kent merkezini yeniden canlandıracak stratejik bir adım olarak değerlendirilmişti.
Yaklaşık 3 bin öğrencinin şehir merkezine taşınmasını öngören proje sayesinde esnafın ekonomik açıdan desteklenmesi, sosyal yaşamın hareketlenmesi ve kent merkezinin yeniden cazibe merkezi haline gelmesi hedefleniyordu. Fakülte için gerekli alanın belediye tarafından karşılanacağı belirtilirken, proje yerinin ise spekülasyonların ve rant tartışmalarının önüne geçebilmek amacıyla kamuoyuna açıklanmadığı ifade edilmişti.
Ancak 2026 yılının ilk yarısı sona ererken projeye ilişkin kamuoyuna yansıyan herhangi bir somut gelişme bulunmuyor.
DESTEK ÇAĞRILARI KARŞILIK BULMADI
Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık ile Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, süreç içerisinde iş insanları ve hayırseverlere birçok kez destek çağrısında bulundu. Projeye yapılacak katkıların vergi avantajı sağlayacağı da kamuoyuyla paylaşıldı.
Buna rağmen geçen süre içerisinde projeye yönelik kamuoyuna açıklanan herhangi bir bağış, destek ya da yatırım sürecinin başladığına ilişkin somut bir bilgi paylaşılmadı. Yapılan çağrıların şu ana kadar beklenen karşılığı bulamadığı değerlendiriliyor.
Bu noktada gözler Karabük iş dünyasına çevrildi. Kamuoyunda, kentte yaşayan iş insanlarının yanı sıra Karabük’te kazandığı sermaye ile büyüyerek yatırımlarını başka şehirlerde sürdüren iş insanlarına yönelik de çağrılar yükseliyor.
Karabüklüler, “Karabük’te yaşayan iş adamlarımız ve Karabük’ten kazanıp kazandığını şehir dışına aktaran iş adamlarımız, artık ahde vefanızı Karabük adına gösterin” çağrısında bulunuyor. Şehrin geleceğine yön verecek böylesine önemli bir eğitim yatırımının yalnızca kamu kurumlarının çabalarıyla değil, iş dünyasının ve hayırseverlerin desteğiyle de hayata geçirilebileceğine dikkat çekiliyor.
KARABÜK NEDEN SESSİZ KALDI?
Yaşanan süreç, Karabük ile Safranbolu arasındaki toplumsal refleks farklılığını da yeniden gündeme taşıdı. Bilindiği gibi Safranbolu’da bazı yükseköğretim birimlerinin kampüse taşınması gündeme geldiğinde esnaf, sivil toplum kuruluşları ve çeşitli kesimler güçlü bir kamuoyu oluşturmuş, sürece aktif şekilde müdahil olmuştu.
Şehir merkezine yeni bir fakülte kazandırılması konusunda ise Karabük’te benzer bir toplumsal sahiplenmenin ortaya çıkmadığı yönünde eleştiriler yapılıyor. Birkaç münferit açıklama dışında sivil toplum kuruluşları, meslek örgütleri, siyasi partiler ve derneklerin konuyu sürekli gündemde tutacak güçlü bir girişim ortaya koyamadığı ifade ediliyor.
“PROJE SAFRANBOLU’DA OLSAYDI BİTMİŞ MİYDİ?”
Kamuoyunda son dönemde sıkça şu soru dile getiriliyor:
“Eğer bu fakülte projesi Safranbolu’da yapılacak olsaydı, bugün çoktan hayata geçirilmiş olur muydu?”
Birçok kesim, böylesine önemli bir yatırımın Safranbolu’da hayırseverlerin de desteğiyle kısa sürede hayata geçirilebileceği görüşünü savunurken, iki ilçe arasındaki sosyal dinamikler ve kent aidiyeti tartışmaları da yeniden gündeme geliyor.
Karabük’ün şehir vizyonunu güçlendirmesi, ortak kent kültürünü geliştirmesi ve stratejik yatırımlara daha güçlü sahip çıkması gerektiği yönündeki görüşler, bu proje özelinde bir kez daha dillendiriliyor.
PROJENİN GELECEĞİ BELİRSİZLİĞİNİ KORUYOR
Şehir merkezinin sosyo-ekonomik yapısını güçlendirmesi beklenen 3 bin öğrencilik fakülte projesinin geleceği belirsizliğini koruyor. Karabük için büyük önem taşıyan yatırımın akıbetine ilişkin resmi açıklamalar ve yeni adımlar kamuoyu tarafından merakla bekleniyor.
