Karabük Valisi Mustafa Yavuz’un koordinasyonunda, İl Sağlık Müdürlüğü ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen “Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” Programı, Safranbolu Mustafa Antepoğlu Okulu’nda düzenlenen aktiflikle devam etti.
Çocuklarda sıhhat şuurunun küçük yaşta geliştirilmesini amaçlayan aktifliğe; Karabük İl Sağlık Müdürlüğü Sıhhat Hizmetleri Lideri Uzm. Dr. Bekir Poçan, Safranbolu İlçe Ulusal Eğitim Müdürü Şevket Küçükzoroğlu, Şube Müdürü Savaş Aydın, Sağlık Hizmetleri Lider Yardımcısı Dr. Nermin Seçilmiş ile kurum yöneticileri ve program takımları katıldı.
Açılışta konuşan Vilayet Sıhhat Müdür Vekili Uzm. Dr. Bekir Poçan, programın çocukların ömür kalitesine uzun vadeli katkı sunduğunu belirterek şunları söyledi:
“Sağlık şuuru erken yaşlarda şekillenir ve bireyin hayat uzunluğu sağlıklı kalmasına katkı sağlar. Bu program, çocuklarımızın sıhhat okuryazarlığını artırmak ve günlük hayatlarında sağlıklı seçimler yapmalarına yardımcı olmak hedefiyle hazırlandı. Kurulan istasyonlar sayesinde çocuklarımız hem eğlenerek öğreniyor hem de sağlıklı hayat alışkanlıklarını yakından keşfediyor.”
Etkinlikte, öğrencilerin interaktif uygulamalarla temel sıhhat bilgilerini pekiştirmesi hedefiyle Aile Hekimliği, Ağız ve Diş Sıhhati, Sağlıklı Beslenme, Fizikî Aktivite, Ferdî Hijyen ve Hastalıklardan Korunma, UMKE ve 112 Acil Sıhhat Hizmetleri ile Klâsik Çocuk Oyunları üzere çeşitli istasyonlar kuruldu.
Öğrenciler, bu stantlarda hem bilgilendirildi hem de pratik uygulamalara katıldı. Program sonunda aktifliğe faal iştirak gösteren öğrencilere “Sağlık Elçisi” evrakları verildi.
Karabük İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri, programın çocukların sağlıklı ve şuurlu bir geleceğe hazırlanmasına katkı sağlamaya devam edeceğini bildirdi.


Karabük’te “Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek” programı sürüyor
Karabük Özel İdare’den köylere kesintisiz atık toplama hizmeti
Karabük İl Özel İdaresi, köylerde çevre temizliği ve halk sağlığının korunması amacıyla evsel katı atık toplama çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
İl Özel İdaresi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında, 9 araç ve 19 kişilik ekip ile Karabük genelindeki 253 köye düzenli olarak hizmet veriliyor.
Yetkililer, köylerde oluşan evsel atıkların belirlenen program dahilinde toplandığını belirterek, çevre kirliliğinin önlenmesi ve vatandaşların daha sağlıklı bir yaşam sürmesi için çalışmaların büyük bir özveriyle devam ettiğini ifade etti.
Karabük İl Özel İdaresi tarafından yapılan açıklamada, temiz çevrenin gelecek nesillere bırakılacak en değerli miraslardan biri olduğuna dikkat çekilerek, “Temiz Köyler, Güçlü Gelecek” anlayışıyla hizmetlerin kesintisiz sürdürüldüğü vurgulandı.
Köylerin daha temiz ve yaşanabilir hale gelmesi için yürütülen atık toplama faaliyetlerinin yıl boyunca devam edeceği bildirildi.

