Reklam
Reklam
67b47dd486cba
Berkay Doğan Avatarı
Berkay Doğan tarafından
18 Şubat, 2025 15:33 tarihinde yayınlandı
0

Karabük’te Kamu ve STK’lar İşbirliği İçin Buluştu

Karabük’te, Kamu ve Sivil Toplum işbirliğini güçlendirmek amacıyla  sunum toplantısı gerçekleştirildi. Kamu-Sivil Toplum İşbirliği Projesi kapsamında düzenlenen toplantıda, Kamu ve Sivil Toplum Kuruluşu (STK) temsilcileri bir araya gelerek projelerini sundu.

Karabük’te Kamu sivil toplum işbirliği projesi kapsamında sivil toplum kuruluşu temsilcileri tarafından sunum toplantısı gerçekleştirildi.  100. Yıl Kültür Merkezinde gerçekleştirilen toplantıya Vali Mustafa Yavuz, Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, Vali Yardımcıları, Kaymakamlar, İl Müdürleri, Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Temsilcileri ile Sivil Toplum Kuruluşlarının Başkan ve Yöneticileri katıldı.

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan programda konuşan  Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya,  şehrin geleceği için yapılan ve yapılacak projeler hakkında açıklamalarda bulundu. Başkan Çetinkaya,  göreve geldikleri günden itibaren şehri daha yaşanabilir bir yer haline getirmek için çeşitli projeler üzerinde çalıştıklarını belirtti. Kamu ve STK’ların görüşlerine her zaman açık olduklarını vurgulayan Başkan Çetinkaya, şehrin ihtiyaçlarına yönelik olarak bir çok  proje hazırladıklarını ve 2025 vizyonuna yönelik bu projeleri hayata geçireceklerini söyledi.

Çetinkaya, bu projeler arasında depreme dayanıklı yeni bir terminal binası, itfaiye binasının şehir merkezine taşınması, ulaşım altyapısının iyileştirilmesi ve yeni kreşler gibi önemli çalışmaların bulunduğunu açıkladı. Ayrıca, hayvan barınağını genişleterek 1000 hayvan kapasiteli yeni bir tesis yapacaklarını, şehrin estetik görünümünü iyileştirecekleri projeleri ve sosyal alanlar yaratacaklarını da belirtti.

Çetinkaya, halkın hizmetine sunulacak projeler için STK’lar ve kamuoyunun fikirlerine değer verdiklerini, Karabük’ün geleceği için herkesin katkı sağlamasına açık olduklarını ifade etti. Başkan Çetinkaya konuşmasının sonunda  yeni doğan çocuğunun mutluluğunu da Karabüklülerle paylaşarak, Karabük’ün gelişimine katkı sağlayan tüm kurumlara teşekkür etti.

“KARABÜK İÇİN EN İYİ PROJELERİ HAYATA GEÇİRMELİYİZ”

Vali Mustafa Yavuz ise yaptığı konuşmada; Sivil Toplum Kuruluşları ile Kamunun işbirliğinin önemine dikkat çekti. Vali Yavuz, projenin ilk aşamasının kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının katkılarıyla bir masa etrafında şekillendiğini belirterek, yaklaşık 1,5 aylık süreçte büyük bir ilerleme kaydedildiğini görmekten mutluluk duyduğunu ifade etti.

Vali Yavuz, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının katkılarıyla belirlenen başlıklar doğrultusunda bir sunum yapılacağını belirtti. Projenin, tüm paydaşların gönülden ve özveriyle çalışmasıyla başarıya ulaşacağına inandığını vurgulayan Yavuz, “Bir araya gelmek başlangıçtır, bir arada durabilmek ilerlemedir. Bizler bir araya gelerek önemli bir başlangıç yaptık. Şimdi birlikte çalışmayı başararak Karabük için en iyi projeleri hayata geçirmeliyiz” dedi.

 Karabüklü hemşehrilerinin de görüş ve fikirlerini kamuoyuyla paylaşacaklarını belirten Vali Yavuz, “Bu şehrin geleceğini birlikte inşa etmek için herkesin katkısına ihtiyacımız var. Sizlere ve tüm paydaşlara güveniyor, öneri ve projelerinizi bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

Vali Mustafa Yavuz, toplantıya katılan tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ederek, Nisan ayına kadar projelerin hazırlanması gerektiğini belirtti ve katılımcılara başarılar diledi.

Karabük Valisi Mustafa Yavuz’un ardından paydaşlar tarafından çeşitli proje sunumları gerçekleştirildi. Toplantının sonunda, projelerin hayata geçirilmesi için iş birliği ve koordinasyon içinde hareket edilmesi gerektiği vurgulandı. Öte yandan Karabük’ün gelişimine katkı sağlayacak projelerle ilgili değerlendirme sürecinin devam edeceği bildirildi.

Haber videosu için TIKLAYINIZ!

Bizi sosyal medyadan takip edin
huder genel baskani hasan oymak kumar oynama yasi 9a kadar dustu A86sdmjS
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
09 Haziran, 2026 20:15 tarihinde yayınlandı
0 0

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak: “Kumar oynama yaşı 9’a kadar düştü”

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da düzenlenen “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” toplantısında sanal bahis ve kumar bağımlılığının aileler üzerindeki etkileri ele alındı.

Toplantıda konuşan HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü belirterek “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor” dedi.

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” kapsamında toplantı düzenlendi. Toplantıya Trabzon Valisi Tahir Şahin, Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Önceki Dönem Kamu Denetçisi Şeref Malkoç, HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu ile çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.

“Güçlü toplumun temeli güçlü ailedir”

Programın açılış konuşmasını yapan HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu, ailenin toplumun en önemli yapı taşı olduğunu ifade ederek “Güçlü bir toplum oluşturmak için güçlü bir aileye ihtiyaç var. Güçlü bir devlet oluşturmak için de güçlü bir topluma ihtiyaç var. Aileyi zedeleyecek her türlü sorunun ortadan kaldırılmasını bir vatan borcu olarak görüyoruz. Bu anlayışla Trabzon’da çalışmalarımızı yürüttük” diye konuştu.

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak ise sanal bahis ve kumarın toplumsal bir tehdit haline geldiğini belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bugün sadece bir proje tanıtımı için değil, toplumsal bir seferberlik için bir araya geldiklerini ifade eden Oymak, “15 yaşındaki çocuklarımızı suç makinesine dönüştüren, bağımlılığına para bulmak için her şeyini harcayan ve sonunda intihara sürüklenen gençlerimizin sorunlarına çözüm aramak için buradayız. Yasal görünümlü illegal platformlar aile yapımızı temelinden sarsıyor, boşanmalardan intiharlara kadar uzanan süreçleri tetikliyor” diye konuştu.

Sanal bahis sitelerinin çocukların ve gençlerin erişimine son derece açık hale geldiğini kaydeden Oymak, “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor. Bu mesele sessizce ilerleyen toplumsal bir erozyondur. Veriler, sanal kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü, bağımlılıktaki en yüksek artışın ise 15-24 yaş aralığında görüldüğünü ortaya koyuyor. Yeşilay verilerine göre kumar bağımlılığı nedeniyle başvuranların sayısı son iki yılda yüzde 100’den fazla arttı. Unutmayalım ki bir genci korumak bir aileyi korumaktır, bir aileyi korumak ise geleceğimizi korumaktır” ifadelerini kullandı.

Başsavcı Çelik: “IBAN mağduru değil, IBAN sanığı”

Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik de sanal bahis ve yasa dışı kumarla mücadelenin topyekûn yürütülmesi gerektiğini söyledi.

Terörle mücadelenin dönemsel olarak kazanılabileceğini ancak uyuşturucu ve sanal bahisle mücadelenin çok daha zor olduğunu belirten Çelik, “Bu mücadeleye toplumun bütün kesimleri katılmalı. Adliye, emniyet ve jandarma olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Yasa dışı bahis ve kumar faaliyetleri ödeme kuruluşları ve bankacılık sistemleri üzerinden organize ediliyor. Bu konuda önemli yasal düzenlemeler yapıldı” dedi.

Bankaların mesai saatleri dışında alınan tedbir kararlarını uygulamakta yaşanan sorunlara da değinen Çelik, Trabzon’da yürütülen çalışmalarla bankalarda mesai dışı ulaşılabilecek sorumlu personellerin belirlenmesini sağladıklarını ifade etti.

Toplumda sıkça kullanılan “IBAN mağduru” ifadesini doğru bulmadığını söyleyen Çelik, “IBAN mağduru değil, IBAN hükümlüsü, IBAN şüphelisi ya da IBAN sanığı diyebiliriz. Çünkü bu kişiler hesaplarını menfaat karşılığında kullandırıyor. Bu suça doğrudan iştirak etmese bile suçun işlenmesine vesile oluyorlar. Bu nedenle bu durumu masumlaştırmamak gerekiyor” şeklinde konuştu.

Vali Şahin: “Çocuklarımızı koruyacak ortamları oluşturacağız”

Trabzon Valisi Tahir Şahin ise sanal bahis ve dijital bağımlılıklarla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine dikkat çekerek, “Derneğimizin ortaya koyacağı yol haritası doğrultusunda tüm kamu kurumlarımızla birlikte hareket edeceğiz. Özellikle küçük yaştaki çocuklarımızın hayatını olumsuz etkileyebilecek alışkanlıkların erken dönemde tespiti ve önlenmesi için çalışmalar yürüteceğiz. Çocuklarımızın bu tür olumsuzluklarla karşılaşmayacağı ortamları oluşturma gayreti içerisindeyiz” dedi.

Başkan Genç: “Aileyi korumak geleceği korumaktır”

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç de aile kurumunun korunmasının toplumsal geleceğin en önemli unsurlarından biri olduğunu belirtti.

Teknolojinin hayatı kolaylaştırırken bazı riskleri de beraberinde getirdiğini ifade eden Genç, “Aileyi korumak, toplumumuzu ve geleceğimizi korumaktır. Türk milletini ayakta tutan en büyük gücümüz sağlam aile yapımızdır. Sosyal medya ve dijital platformların çocuklarımız ve gençlerimiz üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden gelemeyiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin zihinlerinin, zamanlarının ve dikkatlerinin dijital bağımlılıklarla kuşatıldığını görüyoruz. Bu nedenle bu konuya duyarsız kalmamız mümkün değildir” diye konuştu.

Bizi sosyal medyadan takip edin