Bartın Irmak Islah Projesi ile başlatılan cam duvar yapım işinin durdurulması için Bartın Irmağı İnisiyatifi çatısı altında başlatılan imza kampanyasında 10 günde 7 bin kişinin imzaladığı dilekçe toplandı. Poşet torbalarla taşınan dilekçeler, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğüne teslim edildi.
Bartın Irmağı’nın çevresinde 2 metre yüksekliği bulunan beton duvar ve üstünde ise cam bariyerlerin yapımını öngören ıslah projesine tepki gösteren Bartın Irmağı İnisiyatifi, Yalı mevkiinde 27 Mayıs’ta imza kampanyası başlatarak çalışmaların durdurulmasını istedi. Yaklaşık 10 gündür devam eden imza kampanyası ile 7 bin kişi, yürütülen çalışmaların ırmağın taşmasını önlemeyeceğini ve ırmak kenarındaki doğal güzellikleri kapandığı gerekçesiyle çalışmaların durdurulması amacıyla dilekçe yazdı. Toplanan dilekçeler Bartın Belediye Başkanı M. Rıza Yalçınkaya, Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Halil Balık önderliğindeki siyasi parti ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin de içerisinde yer aldığı Bartın Irmağı İnisiyatifi tarafından Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü önüne getirildi.
Poşetler içerisindeki dilekçeler yaklaşık 1.5 kilometrelik mesafede yapılan sessiz yürüyüş ile taşınırken Belediye Başkanı Yalçınkaya, TSO Başkanı Balık ve diğer grup üyeleri tarafından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğüne teslim edildi.
Kurumun evrak kayıt bölümüne 500’er dilekçenin kaydını yaptırarak teslim eden Başkan Yalçınkaya, çalışmaların devam etmesi halinde ise konuyu yargıya taşıyacaklarını ifade etti. Irmak kenarındaki beton ve cam duvar çalışmalarını Çin Seddi’ne benzeten Yalçınkaya, “Tarihte bile Bartın Irmağı’nın güzelliklerinden bahsediliyor. Hepimizin de hatıraları olan bu yaşam alanımızı maalesef bir ırmak ıslah projesi ile elimizden gittiğini görüyoruz. Bartın’ımızın en güzel doğal güzelliklerinin ortadan kaybolduğunu görüyoruz. Bartın Irmağı’na sahip çıkmak için bir girişimiz oldu. İmza stantlarında halkımız imza attı. Bu yanlış uygulamaları içlerine sindiremediklerini attıkları imzalarla dile getirdiler. Bu proje yanlış bir proje. Turizm anlamında Bartın ekonomisine çok şey kazandıracak olan Bartın Irmağı’nın ortadan kaybolmasına neden olan bir proje. İnşaat devam ediyor. Bu kentte yaşayanları rahatsız ediyor. İmzaları ile gidişata durdurmak için bu girişimde bulunduk. İnanıyorum ki, bizim sesimizi duymayanlar, Bartın halkının imzalarına önem gösterirler, saygı gösterirler, seslerini duyarlar. Çalışmalar devam ederse, topladığımız tüm proje ile ilgili Bartın Belediyesi’nde olan resmi evrakları değerlendirerek, bu yaklaşık 7 bin imza sahibi ile mahkemeye, durdurma için başvurumuz olacak. Son söz yargının olacak o zaman. Bundan sonraki sürecin Bartın halkının lehine olacağına inanıyorum. Biz sağlıklı yaşam hakkımızın elimizden alınmasını istemiyoruz. Allah’ın bizlere lütfettiği bu güzellikleri, bizler sonraki nesiller de yaşasın istiyoruz. Artık söz devletin, yetkililerin. Yine de netice alamazsak, söz bu kez idari mahkemenin olacak. Mahkemenin vereceği karar biz de saygı duyacağız” diye konuştu.


Islah projesinin iptal edilmesi için 7 bin imza toplandı
Karabük’te asfalt sezonu başladı
Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.
Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.
Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.
Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

