ZONGULDAK Türkiye Emekliler Derneği (TÜED)Kdz. Ereğli Şubesi 2. Başkanı ve Köseler Mahallesi Muhtarı Saip Erarslan, Toplu Konut İdaresi (TOKİ)tarafından ilçede yapılacak konut sayısının 334’ten 550’ye çıkarılmasını istedi. TÜED Kdz. Ereğli Şubesi 2. Başkanı ve Köseler Mahallesi Muhtarı Saip Erarslan, ilçeye TOKİ tarafından yapılması planlanan konut sayısının 334’ten 550’ye çıkarılmasını istedi. TOKİ’ye ödeme yapılırken emeklileri dikkatli olmaları konusunda uyaran Erarslan, simsarların tuzağına düşülmemesini istedi. Erarslan konuşmasında ” Şu anda derneğimize üye olan tüm emeklilerimizin beklentisi TOKİ evleridir. Yaklaşık 2 ay önce 334 dairenin TOKİ tarafından kura çekimi yapıldı. Bu sayıyı 550 daireye çıkartma konusunda gayretlerimiz devam ediyor. Önümüzdeki günlerde arsaların TOKİ’ye devri söz konusu olacak. İnşallah dairelerin yapımına en kısa sürede başlanacaktır. TOKİ’den daire çıkan emeklilerimizi buradan sizlerin aracılığınız ile uyarmak istiyorum. Piyasada bu konu ile ilgili çok simsarlar var. Emeklilerimiz şunu bilsinler; ne emekliler derneğimiz nede TOKİ telefonla kendilerini arayıp şahıs hesabına para yatırmasını istemezler. TOKİ’den kendisine daire çıkan emeklilerimiz ödemelerini TOKİ’nin resmi hesabına yatırabilirler. Bunun dışında gelen telefonlara inanmasınlar ve paralarını kaptırmasınlar. Ben Kdz. Ereğli ilçesindeki emeklilerimize TOKİ aracılığı ile konut sahibi olmaları noktasında verdikleri desteklerden dolayı Zonguldak Milletvekilimiz Faruk Çaturoğlu, Kdz. Ereğli Belediye Başkanımız Hüseyin Uysal, Belediye Başkan Yardımcısı Esra Alpago ve AK Parti Kdz. Ereğli İlçe Başkanı Fatih Çakır beyefendiye çok teşekkür ediyorum. İnşallah ilçede talep eden tüm emeklilerimiz TOKİ’den ev sahibi olurlar. Bunun için Türkiye Emekliler Derneği Kdz. Ereğli Şubesi olarak çalışmalarımız devam edecek” dedi. Yaşlılar haftasını da kutlayan Erarslan, dernek olarak her gün her saat yaşlıların yanında olduklarını söyledi. Erarslan Yaşlılar Haftası ile ilgili olarak şu sözleri sarf etti; “Yaşlılar haftası hem hüzünlü hemde güzel ve mutlu olunacak bir hafta. Bizlerde artık yavaş yavaş yaşlı olmaya başladık. Yaşlılar bizim Türkiyemizin çimentosudur. Onlar bizlerin profesörü, doktoru, uzmanı, bilimsel konularda kendilerini geliştirmiş büyüklerimiz. Hasta olanlarına Allah’ü tealadan acil şifalar diliyorum. Ölen büyüklerimize de Allah’tan rahmet diliyorum. Şu anda hayatta olan büyüklerimize de sağlıklı, mutlu, huzurlu ve uzun bir ömür diliyorum. Türkiye emekliler Derneği Kdz. Ereğli Şubesi olarak hergün her saat konumuz gereği yaşlılarımız ile sürekli bir aradayız. Bizler yaşlılarımıza ne kadar saygı ve hürmet gösterirsek, yarın bizde yaşlı olduğumuzda geleceğin gençlerin saygı ve hürmet görürüz. Yaşlılarımızla ilgili ne kadar güzel sözler söylesek yetersiz kalır.” Konuşmasında Camiler ve din Görevlileri Haftasını da kutlayan Erarslan, camilere ve din görevlilerine her zaman saygı duyulup sahip çıkılmasını istedi. Erarslan konuşmasında “Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından81 il, ilçeleri, belde ve köylerinde Camiler ve din Görevlileri Haftası kutlanıyor. Bu gün camilerimiz Allah’ü tealanın evleridir. Camiler ve mescitlerin insanlarımızın buluşma mabetleridir. İnsanlar hüzün yada mutluluklarını camilerde giderirler. Camii’ye gitmek demek Allah’ü tealaya yaklaşmak demektir. Camilerimize imar ve tadilatı noktasında ne kadar çaba gösterirsek, camilerimizi ne kadar seversek Allah’ü tealada bizlerden o derece memnun olur, Peygamber Efendimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimiz ’de bizden o kadar razı olur. O neden camilerimize her yaşta, hangi mevki ve makamda olursak olalım Camilerimize evimizden öncelikli olarak saygı duymak zorundayız. Ben bu vesile ile camilerimizin imarı ve tadilatı başta olmak üzere onlarla ilgilenen yakın camii cemaati ve hoca efendi arkadaşlarımızı tebrik ediyorum. Türkiye Emekliler Derneği Kdz. Ereğli Şubesi ve yönetim kurulumuz adına Camiler ve Din Görevlileri haftasını can-ı gönülden kutluyorum. Bu gün dinimiz İslamla ilgili ne bilgi öğreniyorsak din görevlisi imamlarımız sayesindedir. Din görevlilerimize vazifelerinde samimiyet diliyorum. Her zaman halkın içerisinde, halkla kaynaşmalarını temenni ediyor ve görevlerinde başarılar diliyorum” dedi. TÜED Kdz. Ereğli Şubesi 2. Başkanı Erarslan, emeklileri her türlü sorun ve talepleri konusunda kendilerine başvurmaları halinde yardımcı olmaya hazır olduklarını iletti.


Emekliler TOKİ’nin daire sayısını 550’ye çıkarılmasını bekliyor
Amasya’da 65. Kiraz Teşvik Yarışması yapıldı
Türkiye’nin en eski kiraz teşvik yarışması Amasya’da 65 yıldır gerçekleştiriliyor. Geçen yıl bahçelerde yaşanan zirai don afeti nedeniyle yapılamayan yarışmada üretimin bol olduğu bu yıl ilk üçe giren kiraz üreticilerine altın hediye edildi.
Kentte düzenlenen 12-22 Haziran Uluslararası Atatürk, Kültür ve Sanat Festivali kapsamında gerçekleştirilen yarışma öncesi Amasya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekipleri bahçelerin yolunu tuttu. Titiz araştırmalar sonucu ödül almaya hak kazanan ürünler ile üreticileri belirlendi.
Birinci Alpaslan köyünden Yusuf Eser
Birinciliği Taşova ilçesine bağlı Alpaslan köyünden Yusuf Eser kazandı. Yarışmaya ailesiyle birlikte gelen Eser, ödül çekini Amasya Valisi Önder Bakan’ın elinden aldı. Yarışmada ikinci Aydınlık köyünden Hasan Hüseyin Erdem, üçüncü ise Ormanözü köyünden Murat Pamuklu üçüncü oldu. Şehzadeler Gezi Yolunda düzenlenen ödül törenine AK Parti Amasya Milletvekili Haluk İpek, CHP Amasya Milletvekili Reşat Karagöz, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Kemal Çakıroğlu ile diğer yetkililer de katıldı. Halk oyunları ekibinin sahne aldığı yarışmayı izleyen vatandaşlara paketler halinde kiraz dağıtıldı.
“Türkiye’nin en eski kiraz yarışması”
Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci, “Türkiye’nin en eski kiraz yarışmasını Amasya’da yapıyoruz. 1962 yılından bu yana 65 yıldır bu yarışma geleneksel olarak yapılıyor. Sadece geçen yıl zirai afeti don nedeniyle ağaçlar meyve vermediği için yarışma yapılamamıştı. Dereceye giren üreticilerimizi kutluyorum” dedi.
Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekleniyor
Coğrafi işaretli Amasya kirazının Türk kirazı olarak tanındığını anlatan Cebeci, “Rusya, Almanya gibi ülkelere ilimizden kiraz ihracatı yapılıyor. Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekliyoruz” diye konuştu.
“1963’te dedemin diktiği kiraz ağaçlarından ürün alıyoruz”
Geleneksel yarışmanın bu yılki şampiyonu Yusuf Eser de, “1963 yılında dedemin diktiği kiraz ağaçlarını yetiştirerek ürün alıyoruz. Teknolojik gelişmeleri de takip ederek ailece üretim yapıyoruz. Bölgede kiraz üretiminin merkezi olmasını istediğimiz köyümüz Alpaslan’ın daha da gelişeceğine inanıyorum” şeklinde konuştu. Eser’in eşi Gülhanım Eser’de 65 yıldır süren yarışmanın bu yılki kazananın olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.
“Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi”
Ömrü bahçelerde şifa kaynağı kirazlardan toplayarak geçen Sadiye Öztürk, yarışmanın kazananlarını alkışlayarak kutladı. Geçen yıl kiraza hasret kaldıklarını hatırlatan Öztürk, “Bir tane bile kiraz yemek nasip olmamıştı. Ama bu sene Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi. Bol kirazımız var. Her yere yetecek inşallah” şeklinde konuştu. Yarışmaya Çiğdemlik köyünde katılan Ertan Uzun ise, genç bir çiftçi olarak üretim yapmayı sürdüreceğini vurguladı.


