Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Finans Topluluğu öğrencileri, Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES) kapsamında Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası İstanbul Finans Merkezi yerleşkesine akademik bir ziyaret gerçekleştirdi.
Ziyaret, Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen ÜNİDES çerçevesinde yürütülen ve BEUN Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Finans ve Bankacılık Bölümü 3. sınıf öğrencisi Muhammed Yetiş tarafından hazırlanan “Para Politikalarına Yakından Bakış: Merkez Bankası Ziyareti ve Uygulamalı Eğitim” başlıklı proje kapsamında 19 Aralık 2025 tarihinde gerçekleştirildi.
Programa, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi’nin yanı sıra Kastamonu Üniversitesi ve Beykent Üniversitesi öğrencileri de katılım sağladı. Yaklaşık 3 saat süren program kapsamında, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasında görev yapan uzmanlar tarafından çeşitli sunumlar gerçekleştirildi. Bu çerçevede Pelin Şenoğlu tarafından TCMB’nın kurumsal yapısı ve kariyer olanakları, Büşra Nur Güllü Çıraklı tarafından işe alım süreçleri ve aranan nitelikler, Gülnihal Tüzün tarafından para politikası ve merkez bankacılığı uygulamaları, Atakan Eren Ölmez tarafından ise TCMB Elektronik Veri Dağıtım Sistemi (EVDS) hakkında kapsamlı bilgiler sunuldu.
Program, öğrencilerin merkez bankacılığı uygulamaları ve kariyer süreçlerine ilişkin merak ettikleri konuları doğrudan uzmanlara yöneltebildikleri soru cevap bölümü ile sona erdi.


BEUN’den Finans Merkezine ziyaret
Karabük Özel İdare’den köylere kesintisiz atık toplama hizmeti
Karabük İl Özel İdaresi, köylerde çevre temizliği ve halk sağlığının korunması amacıyla evsel katı atık toplama çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
İl Özel İdaresi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında, 9 araç ve 19 kişilik ekip ile Karabük genelindeki 253 köye düzenli olarak hizmet veriliyor.
Yetkililer, köylerde oluşan evsel atıkların belirlenen program dahilinde toplandığını belirterek, çevre kirliliğinin önlenmesi ve vatandaşların daha sağlıklı bir yaşam sürmesi için çalışmaların büyük bir özveriyle devam ettiğini ifade etti.
Karabük İl Özel İdaresi tarafından yapılan açıklamada, temiz çevrenin gelecek nesillere bırakılacak en değerli miraslardan biri olduğuna dikkat çekilerek, “Temiz Köyler, Güçlü Gelecek” anlayışıyla hizmetlerin kesintisiz sürdürüldüğü vurgulandı.
Köylerin daha temiz ve yaşanabilir hale gelmesi için yürütülen atık toplama faaliyetlerinin yıl boyunca devam edeceği bildirildi.

