Reklam
Reklam
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
25 Eylül, 2023 20:24 tarihinde yayınlandı
0

Alptekin Çaylı: “Süper Lig’de oynayabilmek için kendimi hazırlıyorum”

U19 Ulusal Ekibi ve GMG Kastamonuspor’un futbolcusu Mustafa Alptekin Çaylı, gelecek yıl Harika Lig’de oynamak istediğini tabir ederek, “Hedefim Allah müsaade verirse alışılmış ki birinci öncelikle Kastamonuspor’da güzel bir dönem geçirip şampiyonluk yaşamak fakat ondan sonra Harika Lig’de oynamak” dedi.

TFF 2. Lig Kırmızı Grup’ta çaba eden GMG Kastamonuspor, ligde çıktığı dört müsabakadan da galibiyetle ayrıldı. Başkan pozisyonda bulunan GMG Kastamonuspor, bu haftayı BAY geçecek. Grubun aldığı üst üste başarılı sonuçların mimarlarından olan 19 yaşındaki futbolcu Mustafa Alptekin, Çaylı İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine yaptığı açıklamada, Kastamonuspor’un bu yıl şampiyon olmasına katkı sağlayıp, gelecek dönem bir Harika Lig ekibinde forma giymeyi hedeflediğini söyledi.

Ligde tarihi bir muvaffakiyet sürdürdüklerini söz eden Mustafa Alptekin Çaylı, “Kastamonuspor’un geçmişinde bu türlü bir başlangıç olduğunu hatırlamıyoruz. Bu türlü bir başlangıç hiç görülmedi, lige çok uygun bir başlangıç yaptık. Ligde de bu yıl şampiyonluğa oynayan bir kadro olduğumuzu göstermiş olduk. Ligde şu ana kadar çıktığımız 4 müsabakayı da kazandık. Bu haftayı da oynamadan geçiyoruz. Bu da güzel oldu, en azından dinlenmek için hocamız 2-3 gün müsaade verdi. Aslında lige daha yeni başlıyoruz. Önümüzde şiddetli maçlar var; Iğdır, Soma ve Menemen üzere güçlü gruplarla oynayacağız. Şayet bu müsabakalardan da kayıpsız ayrılırsak lige adeta damgayı vurmuş oluruz. Elimizden geleni yapacağız” dedi.

“Lige hoş bir başlangıç yapmak benim için çok hoş bir his” diyen Mustafa Alptekin, “Bu hislerimin ve hislerimin tamamı olağan ki de Kastamonu’ya ilişkin. Öncelikle Onursal Liderimiz Cengiz Aygün’e sonra Levent hocama teşekkür ediyorum. Onların bana verdikleri talih ile bana gösterdikleri inanç ile alanda kendimi gösteriyorum. Daha da yükselmek istiyorum. Natürel ki hedeflerim ve hayallerim var. Burada da bana grup kaptanlığını layık gördüler. Ben de bunun sorumluluğu altında ayağımı yere sağlam basıyorum. Benim de vakit zaman kusurlarım oldu lakin ben kusur yapa yapa büyüyeceğim. 19 yaşındayım. Kastamonuspor’un altyapısından çıkan bir futbolcuyum. Kadromda bana takviye çok büyük” diye konuştu.

“Hayalim şampiyonluk yaşamak ve ondan sonra Harika Lig’de oynamak”

Geçen yılki eksikliklerini tamamlamak için çalıştığını kaydeden genç futbolcu, “Geçen yıl çok fazla idman yapamıyordum, çalışma müddeti bulamıyordum. Ben de kendi eksikliklerimi, yanlışlarımı gördüm. Bu yıl grup idmanlarının yanı sıra özel hocalar tutarak ekstra idmanlar yapmaya başladım. Özel hocalarla birlikte sıkı bir idman çalışmam oluyor. Zira bu yıl benim gayem, Allah müsaade verirse olağan ki birinci öncelikle Kastamonuspor’da düzgün bir dönem geçirip şampiyonluk yaşamak fakat ondan sonra Üstün Lig’de oynamak. Üstün Lig’e gitmem için hem ferdî olarak hem kadro olarak hem de beden olarak düzgün çalışmam lazım. Ben de bu yıl bunlara odaklandım. Dışarıdaki özel hayatımı silip attım. Kendimi büsbütün futbola adadım. Burada hayallerim, hedeflerim var, benden beklentiler büyük, başta ailemin ve sevdiklerimin. Onların ve kendimin hayallerini gerçekleştirebilmek için daha üst liglerde oynamak için elimden geleni yapıyorum” biçiminde konuştu.

En büyük hayalinin Üstün Lig’de oynamak olduğunu söyleyen Çaylı, “Benim iki tane özel çalıştığım ağabeyim bulunuyor. Bana onlar son bir yıllık süreçte çok fazla yardımcı oldular. Hem benim özel hayatımla ilgili hem futbol hem de alandaki hayatımla ilgili bana her vakit dayanak oldular. Her gün onlarla konuşuyoruz saatlerce. Bazen eleştiriliyorum, bu tenkitleri gördüğüm vakitte çok üzülüyorum. Daha 19 yaşındayım. Bu tıp tenkitleri kaldıramayabilirim fakat hocalarımın dayanaklarıyla, Levent hocamızın sayesinde bunları aşıyorum. Levent Eriş hocamız, ben makûs futbol oynadığım vakit bile bana gelerek ’Sen makus oynasan bile ben sana bu formayı vereceğim’ dedi. Bu öz inancı bana aşıladı, ben de sırtımı öncelikle Cengiz başkanımı akabinde Levent hocamı daha sonra özel olarak çalıştığım hocalarımı aldıktan sonra bende kendimi inançta, sorumluluk alabileceğimi, ayağımı yere daha sağlam basabileceğimi hissettim. Ondan sonra yavaş yavaş bunları atlattım. Hayalim Muhteşem Lig’e gidip oynamak ancak orada tahminen bu cins tenkitler daha fazla olacak, bende bu tıp tenkitlere kendimi alıştırabilmek için her gün hocalarımla telefonla saatlerce konuşuyorum. bu cins durumlar için kendimi ruhsal olarak hazırlıyorum” biçiminde konuştu.

Bizi sosyal medyadan takip edin
huder genel baskani hasan oymak kumar oynama yasi 9a kadar dustu A86sdmjS
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
09 Haziran, 2026 20:15 tarihinde yayınlandı
0 0

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak: “Kumar oynama yaşı 9’a kadar düştü”

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da düzenlenen “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” toplantısında sanal bahis ve kumar bağımlılığının aileler üzerindeki etkileri ele alındı.

Toplantıda konuşan HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü belirterek “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor” dedi.

Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” kapsamında toplantı düzenlendi. Toplantıya Trabzon Valisi Tahir Şahin, Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Önceki Dönem Kamu Denetçisi Şeref Malkoç, HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu ile çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.

“Güçlü toplumun temeli güçlü ailedir”

Programın açılış konuşmasını yapan HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu, ailenin toplumun en önemli yapı taşı olduğunu ifade ederek “Güçlü bir toplum oluşturmak için güçlü bir aileye ihtiyaç var. Güçlü bir devlet oluşturmak için de güçlü bir topluma ihtiyaç var. Aileyi zedeleyecek her türlü sorunun ortadan kaldırılmasını bir vatan borcu olarak görüyoruz. Bu anlayışla Trabzon’da çalışmalarımızı yürüttük” diye konuştu.

HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak ise sanal bahis ve kumarın toplumsal bir tehdit haline geldiğini belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bugün sadece bir proje tanıtımı için değil, toplumsal bir seferberlik için bir araya geldiklerini ifade eden Oymak, “15 yaşındaki çocuklarımızı suç makinesine dönüştüren, bağımlılığına para bulmak için her şeyini harcayan ve sonunda intihara sürüklenen gençlerimizin sorunlarına çözüm aramak için buradayız. Yasal görünümlü illegal platformlar aile yapımızı temelinden sarsıyor, boşanmalardan intiharlara kadar uzanan süreçleri tetikliyor” diye konuştu.

Sanal bahis sitelerinin çocukların ve gençlerin erişimine son derece açık hale geldiğini kaydeden Oymak, “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor. Bu mesele sessizce ilerleyen toplumsal bir erozyondur. Veriler, sanal kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü, bağımlılıktaki en yüksek artışın ise 15-24 yaş aralığında görüldüğünü ortaya koyuyor. Yeşilay verilerine göre kumar bağımlılığı nedeniyle başvuranların sayısı son iki yılda yüzde 100’den fazla arttı. Unutmayalım ki bir genci korumak bir aileyi korumaktır, bir aileyi korumak ise geleceğimizi korumaktır” ifadelerini kullandı.

Başsavcı Çelik: “IBAN mağduru değil, IBAN sanığı”

Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik de sanal bahis ve yasa dışı kumarla mücadelenin topyekûn yürütülmesi gerektiğini söyledi.

Terörle mücadelenin dönemsel olarak kazanılabileceğini ancak uyuşturucu ve sanal bahisle mücadelenin çok daha zor olduğunu belirten Çelik, “Bu mücadeleye toplumun bütün kesimleri katılmalı. Adliye, emniyet ve jandarma olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Yasa dışı bahis ve kumar faaliyetleri ödeme kuruluşları ve bankacılık sistemleri üzerinden organize ediliyor. Bu konuda önemli yasal düzenlemeler yapıldı” dedi.

Bankaların mesai saatleri dışında alınan tedbir kararlarını uygulamakta yaşanan sorunlara da değinen Çelik, Trabzon’da yürütülen çalışmalarla bankalarda mesai dışı ulaşılabilecek sorumlu personellerin belirlenmesini sağladıklarını ifade etti.

Toplumda sıkça kullanılan “IBAN mağduru” ifadesini doğru bulmadığını söyleyen Çelik, “IBAN mağduru değil, IBAN hükümlüsü, IBAN şüphelisi ya da IBAN sanığı diyebiliriz. Çünkü bu kişiler hesaplarını menfaat karşılığında kullandırıyor. Bu suça doğrudan iştirak etmese bile suçun işlenmesine vesile oluyorlar. Bu nedenle bu durumu masumlaştırmamak gerekiyor” şeklinde konuştu.

Vali Şahin: “Çocuklarımızı koruyacak ortamları oluşturacağız”

Trabzon Valisi Tahir Şahin ise sanal bahis ve dijital bağımlılıklarla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine dikkat çekerek, “Derneğimizin ortaya koyacağı yol haritası doğrultusunda tüm kamu kurumlarımızla birlikte hareket edeceğiz. Özellikle küçük yaştaki çocuklarımızın hayatını olumsuz etkileyebilecek alışkanlıkların erken dönemde tespiti ve önlenmesi için çalışmalar yürüteceğiz. Çocuklarımızın bu tür olumsuzluklarla karşılaşmayacağı ortamları oluşturma gayreti içerisindeyiz” dedi.

Başkan Genç: “Aileyi korumak geleceği korumaktır”

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç de aile kurumunun korunmasının toplumsal geleceğin en önemli unsurlarından biri olduğunu belirtti.

Teknolojinin hayatı kolaylaştırırken bazı riskleri de beraberinde getirdiğini ifade eden Genç, “Aileyi korumak, toplumumuzu ve geleceğimizi korumaktır. Türk milletini ayakta tutan en büyük gücümüz sağlam aile yapımızdır. Sosyal medya ve dijital platformların çocuklarımız ve gençlerimiz üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden gelemeyiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin zihinlerinin, zamanlarının ve dikkatlerinin dijital bağımlılıklarla kuşatıldığını görüyoruz. Bu nedenle bu konuya duyarsız kalmamız mümkün değildir” diye konuştu.

Bizi sosyal medyadan takip edin