Bartın Üniversitesinin (BARÜ) TÜBİTAK-Slovenya takviyeli projesiyle ahşap binalarda yangın güvenliğinin artırılması için tesirli ve sürdürülebilir teknikler geliştirilecek.
Bartın Üniversitesi (BARÜ) Bartın Orman Fakültesi Orman Sanayi Mühendisliği Kısmından Prof. Dr. Hüseyin Sivrikaya’nın 2508 TÜBİTAK – Slovenya Araştırma ve Yenilik Ajansı (ARIS) ile İkili İş Birliği Dayanak Programı kapsamında hazırladığı projesi desteklenmeye hak kazandı. “Kömürleştirme ve Sürdürülebilir Biyo Bazlı Yangın Geciktirici Süreçler Yoluyla Ahşap Yapıların Yangın Performansının İyileştirilmesi” başlıklı çalışma, desteklenen 8 memleketler arası projeden biri olma başarısı gösterdi.
Detaylı testlerle etraf dostu tahliller bulunacak
Projenin Türkiye yürütücüsü Prof. Dr. Hüseyin Sivrikaya ile Slovenya yürütücüsü Ulusal Yapı ve İnşaat Mühendisliği Enstitüsünden Dr. Laetitia Sarah Marrot tarafından ahşap yapıların yangına dayanıklılığını artırmak için çalışmalar yapılacak. Çeşitli analitik, termal ve yangın performansı testleriyle etraf dostu ve sürdürülebilir tahliller geliştirilecek.
Ahşap yapıların yangına dayanıklılığı yenilikçi tekniklerle artırılacak
Projeyle ilgili bilgiler veren Prof. Dr. Sivrikaya, “Ahşap gereçte yangın geciktirici olarak kullanılan kimyasal gereçler toksik kimyasallar içermekte yahut yandığında hem etraf hem de insan sıhhati için tehlikeli olabilen zehirli gazlar yaymaktadır. Türkiye ve Slovenya arasındaki ikili iş birliği, gelişmiş kömürleşme teknikleri ile biyo bazlı yangın geciktiricilerin birlikte kullanılmasını, yangın performansını uygunlaştırmak için yenilikçi teknikler geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda hazırladığımız proje, bina ve konstrüksiyonlarda ahşap ve ahşap temelli gerecin kullanımının yaygınlaştırılmasını hedeflemektedir. Bu kanılarla üreterek paha katma noktasında bizlere sürekli dayanak olan Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Sayın Orhan Uzun’a teşekkür ediyorum” dedi.
“Küresel iş birlikleriyle bilim dünyasına katkı sunuyoruz”
Küresel iş birlikleriyle farklı alanlara yönelik bilimsel araştırmalar yaptıklarına dikkat çeken BARÜ Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun ise “Üniversite olarak araştırma kapasitemizi ve bilimsel üretkenliğimizi artırarak yeni çalışmalar geliştirmeye devam ediyoruz. Milletlerarası seviyede iş birlikleriyle global bilim dünyasındaki yerimizi güçlendiriyoruz. Türkiye – Slovenya iştirakinde yürütülecek bu çalışmanın da etraf dostu teknolojiler ve sürdürülebilirlik üzere günümüzün öncelikli bahislerine yönelik değerli katkılar sunacağına inanıyorum. Bu vesileyle projesi desteklenmeye hak kazanan Prof. Dr. Hüseyin Sivrikaya’yı tebrik ediyor, muvaffakiyetlerinin devamını diliyorum. Kurumsal ilerleyişimize sunduğu özverili katkılarından dolayı Bartın Orman Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Birsen Durkaya’ya teşekkür ediyorum. Ayrıyeten bizleri milletlerarası iş birliğinde projeler üretme noktasında sürekli motive eden YÖK Liderimiz Prof. Dr. Sayın Erol Özvar ile YÖK üyelerimize ve değerli teşvikleri münasebetiyle TÜBİTAK Liderimiz Prof. Dr. Sayın Orhan Aydın’a teşekkürlerimi sunuyorum” sözlerini kullandı.


Ahşap binaları yangına karşı Türk ve Sloven bilim adamları koruyacak
Karabük’te asfalt sezonu başladı
Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.
Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.
Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.
Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

