Reklam
Reklam

21. SYM Çerçiler Mahallesinde Açıldı

Karabük Postası Avatarı
Karabük Postası tarafından
13 Ekim, 2016 14:31 tarihinde yayınlandı
0

Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili’nin projelerinden biri olan her mahalleye bir Sosyal Yaşam Merkezi projesi kapsamında Çerçiler Merkez Mahallesi’nde yapım çalışmaları tamamlanan Sosyal Yaşam Merkezi’nin açılışı mahalle sakinleri tarafından gerçekleştirildi.

Açılış öncesi ilk konuşmayı Çerçiler Mahalle Muhtarı Halim Kaya yaptı. Kaya yaptığı konuşmasında Sosyal Yaşam Merkezinin yapımında emeği geçen herkese teşekkür ederek “Sayın Başkanım, muhtarlarla birlikte seçimlerden hemen sonra yaptığımız toplantıda, bana mahallenizde önemli bulduğunuz 5 önemli sorunu yazıp iletin, bizde onları değerlendirelim ve planlama yapalım, hep birlikte çözelim demiştiniz. Ben de o gün için sorunlarımızı şöyle sıralamıştım; Bir, mahallemizin doğalgaza kavuşması: Çok şükür sayenizde doğalgaza kavuştuk ve su abonelerimizin %98’i doğalgaz abonesi oldu. Yıllardır odun kömür taşımak ve kül boşaltmaktan yorulan yaşlılarımız, doğalgaz ile rahatlıkla ısınıyor ve size dua ediyorlar. İki, doğalgazdan sonra asfalt kaplama yapılması. Ana yollarımızın asfaltı bitti. Mahallemiz ilk defa sıcak asfaltla tanıştı. Ara yollarımız ise bitmek üzere. Geçen gün bir vatandaşımız ben hayatımda ilk defa ayağım çamura değmeden cami’ye gidebiliyorum, Allah yapan ve yaptıranlardan razı olsun dedi. Vatandaşlarımızın duası seninle Başkanım. Üç, tarihi çeşmelerin restore edilmesi, 3 tane çeşmemiz restore edildi ve kaynaktan gelen suyuna kavuştu. Vatandaşlarımız çeşmelerden aldığı suyla çayı demliyor ve yine yapanlara ve yaptıranlara dua ediyorlar. Dört, Çatak Deresi menfez yapılması. Menfezde karşılaşan iki aracın sen geri git kavgası artık bitti. İnatçı keçi köprüsü de sayenizde yok oldu. Beş, mezarlıkların etrafının çevrilmesi. Mahallemizde 3 ayrı mezarlık var. Merkez mezarlığımızın projesi yapıldı ve yakında yapımına başlanılacak. Sosyal Yaşam Merkezi yapımı işi acil olarak gündemde yoktu ama işte görüldüğü gibi bugün bitti. Sizin olmazsa olmaz projeleriniz arasında yer alan Sosyal Yaşam Merkezlerinin amacına uygun kullanılması sizin en büyük istekleriniz arasında. Bizlerde bunun bilincindeyiz. Hanımlar için Kuran kursumuz açıldı ve yarından itibaren burada devam edecek. Mahallemiz bildiğiniz gibi tarım alanı içinde. Burada da en güzel kurs ve eğitimler tarım dalında olabilirdi. Bu nedenle de İl Tarım Müdürlüğü yetkilileri ile görüştüm. Bundan sonra çiftçilerimiz için tarımla ilgili eğitim ve seminerler Sosyal Yaşam Merkezimizde yapılacak. Mahallemizde kısa zamanda çok büyük işler yapıldı. Ben inanıyorum ki vatandaşlardan istek oldukça da yapılmaya devam edilecek. Sayın Başkanım verilen hizmetlerden daha çabuk unutulan bir şey yokmuş ama bizler mahalle olarak verilen hizmetlerden çok memnunuz. Hizmet veren, emek veren, katkı verenlerden Allah razı olsun. Sosyal Yaşam Merkezimiz hayırlı ve uğurlu olsun. Görüldüğü gibi ben, biz olduğumuz zaman benim” dedi.

7 YILDIR DUALARINIZLA AYAKTA DURDUK
Çerçiler Mahalle Muhtarı Halim Kaya’nın konuşmasına teşekkür eden Belediye Başkanı Rafet Vergili; “Sizlerin duasıyla, ayağımıza ne bir taş takıldı, ne önümüze engel geldi, ne yapamadığımız iş oldu. Ben şuna inanıyorum ki yalnızca sizin dualarınızla biz 7 yıldan bu tarafa hiç kimseye minnet etmeden ayakta durduk. Hepinizden Allah razı olsun. Bizim bütün arzumuz şuydu; Karabük’te standartları yüksek ve kaliteli bir yaşam ve bu yaşamı bütün Karabük’e yaymaktı. Ucuz su, asfaltsız yol bırakılmamış, doğalgazın ulaşılmadığı hiçbir köşe kalmamış bir Karabük’tü ve şükürler olsun ki 7. yılın sonunda biz buna ulaştık. Bartın ve Zonguldak’ta aynı dönemde doğalgaz dağıtmaya başladık. Şu anda Zonguldak %25 doğalgaz dağıtamadı. Zonguldak, iller sıralamasında gelir düzeyi olarak en zengin illerin içersinde 5. sıraya geliyor. Bizler 35-40’lardayız ama aramızda şöyle fark var; Karabük Belediyesinin her yılın bütçesi Zonguldak Belediyesinden 40 trilyon daha fazla. Bize bu paralar nasıl geliyor, biz bu paraları ortaya nasıl çıkartıyoruz tüm samimiyetimle yıl sonunda ben bile anlayamıyorum. Bir kere para problemi çekmedim, bir lira para sıkıntısına düşmedik, işçimizin maaşını günlük ödeyebiliyoruz. Göreve geldiğimiz zaman Belediye işçisinin 11 ikramiye alacağı vardı, Belediye işçisinin 230 tane arkadaşımızı emekli ettik, en az 30 trilyon emekli ikramiyesi verdik. Bu güne kadar bizim yapmış olduğumuz işleri 500-600 bin ölçekli şehirlerin hiç birisi 7 yılda yapamamıştır. Kentsel dönüşüm ve TOKİ’deki evleri saymıyorum. Bütün Belediye Başkanlarının birinci sıradaki kitaplarındaki yerlerin TOKİ’nin kentsel dönüşümü veya TOKİ’nin yaptığı binalar yer alır. Ben hiçbir propaganda da bunları kullanmadım ki kentsel dönüşümün başlamasındaki en büyük faktör Karabük Belediyesidir. Şu anda nasıl emekli konutlarıyla ilgili çalışmayı en ön sırada yapan Karabük belediyesi ise o kentsel dönüşümünü sağlayanda Karabük Belediyesiydi. Oradaki arazinin tamamı satışa çıkmıştı. 7 yılda neler yapmadık; Dolmuş durağı yaptık, özürlüler çarşısından geçilmiyordu. Her taraf toprak çamur içindeydi. Hemen yanına Battı Çıktı, Kent Meydanı, Kütüphane, Ticaret Merkezi, yürüyen merdivenler, asansörler, şehrin %70 su borularının değişimi, ana borular dahil ve Türkiye’nin en iyi arıtması. Devlet, Karabük Belediyesi iş birliliği ile yapıldı. İçme suyun en ucuz olduğu yer Karabük, ulaşımın en kolay olduğu yer Karabük. Şu andaki projelerimize hiç aksatmadan devam ediyoruz. İnşallah yıl sonuna bitecek. 5000 Evlerle Safranbolu’yu birbirine bağlayacağız. Hepinizi de inşallah açılışta görürüz. 100. Yıldaki Yaşam Kompleksimiz bitti. Araç Çayının şu andaki düzenlemesi devam ediyor. Önümüzdeki sene yazın en güzel gezi alanlarından birini ortaya çıkartacağız ve Sosyal Yaşam Merkezleri hemen hemen bütün mahallelerde yaptık, eğitimlere devam ediyor. Bugüne kadar 100’ün üstünde arkadaşımıza okur yazarlık diploması verdik. Bana göre bütün Sosyal Yaşam Merkezlerin maliyeti çıkmış oldu. Okur yazar diploması verdiğimiz kişilerin yaşı ise 25-35 arasıdır. İnşallah hayırlısıyla sizlere verdiğimiz sözlerin hepsi yerine gelecek, fazlasını yapmaya çalışacağız. Eksiklerin tamamını gidermeye çalışacağız” dedi.

TÜRKİYE’DE EN VERİMLİ ÇALIŞANLA PERSONEL KARABÜK BELEDİYESİNDEDİR
“Şu anda Türkiye’de en verimli çalışan Belediye personelinin çalıştığı yer Karabük Belediyesidir” diyen Başkan Vergili; “Rüşveti kapısının içerisine sokmayan Karabük Belediyesidir. Herkes üstüne düşeni elinden gediği kadar çalışmaya gayret edip yapan Karabük Belediyesidir. Bu binada da emeği geçen tüm personelimize, müdürlerimize, çalışanlarımıza hepsine ayrı ayrı çok teşekkür ediyorum” dedi.

Yapılan konuşmanın ardından Çerçiler Merkez Mahallesi Sosyal Yaşam Merkezinin açılış kurdelesini bayan mahalle sakinleri tarafından kesilerek hizmete açıldı.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Amasya’da 65. Kiraz Teşvik Yarışması yapıldı

amasyada 65 kiraz tesvik yarismasi yapildi pxHFc3zK
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 00:45 tarihinde yayınlandı
0 0

Türkiye’nin en eski kiraz teşvik yarışması Amasya’da 65 yıldır gerçekleştiriliyor. Geçen yıl bahçelerde yaşanan zirai don afeti nedeniyle yapılamayan yarışmada üretimin bol olduğu bu yıl ilk üçe giren kiraz üreticilerine altın hediye edildi.

Kentte düzenlenen 12-22 Haziran Uluslararası Atatürk, Kültür ve Sanat Festivali kapsamında gerçekleştirilen yarışma öncesi Amasya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekipleri bahçelerin yolunu tuttu. Titiz araştırmalar sonucu ödül almaya hak kazanan ürünler ile üreticileri belirlendi.

Birinci Alpaslan köyünden Yusuf Eser

Birinciliği Taşova ilçesine bağlı Alpaslan köyünden Yusuf Eser kazandı. Yarışmaya ailesiyle birlikte gelen Eser, ödül çekini Amasya Valisi Önder Bakan’ın elinden aldı. Yarışmada ikinci Aydınlık köyünden Hasan Hüseyin Erdem, üçüncü ise Ormanözü köyünden Murat Pamuklu üçüncü oldu. Şehzadeler Gezi Yolunda düzenlenen ödül törenine AK Parti Amasya Milletvekili Haluk İpek, CHP Amasya Milletvekili Reşat Karagöz, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Kemal Çakıroğlu ile diğer yetkililer de katıldı. Halk oyunları ekibinin sahne aldığı yarışmayı izleyen vatandaşlara paketler halinde kiraz dağıtıldı.

“Türkiye’nin en eski kiraz yarışması”

Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci, “Türkiye’nin en eski kiraz yarışmasını Amasya’da yapıyoruz. 1962 yılından bu yana 65 yıldır bu yarışma geleneksel olarak yapılıyor. Sadece geçen yıl zirai afeti don nedeniyle ağaçlar meyve vermediği için yarışma yapılamamıştı. Dereceye giren üreticilerimizi kutluyorum” dedi.

Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekleniyor

Coğrafi işaretli Amasya kirazının Türk kirazı olarak tanındığını anlatan Cebeci, “Rusya, Almanya gibi ülkelere ilimizden kiraz ihracatı yapılıyor. Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekliyoruz” diye konuştu.

“1963’te dedemin diktiği kiraz ağaçlarından ürün alıyoruz”

Geleneksel yarışmanın bu yılki şampiyonu Yusuf Eser de, “1963 yılında dedemin diktiği kiraz ağaçlarını yetiştirerek ürün alıyoruz. Teknolojik gelişmeleri de takip ederek ailece üretim yapıyoruz. Bölgede kiraz üretiminin merkezi olmasını istediğimiz köyümüz Alpaslan’ın daha da gelişeceğine inanıyorum” şeklinde konuştu. Eser’in eşi Gülhanım Eser’de 65 yıldır süren yarışmanın bu yılki kazananın olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

“Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi”

Ömrü bahçelerde şifa kaynağı kirazlardan toplayarak geçen Sadiye Öztürk, yarışmanın kazananlarını alkışlayarak kutladı. Geçen yıl kiraza hasret kaldıklarını hatırlatan Öztürk, “Bir tane bile kiraz yemek nasip olmamıştı. Ama bu sene Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi. Bol kirazımız var. Her yere yetecek inşallah” şeklinde konuştu. Yarışmaya Çiğdemlik köyünde katılan Ertan Uzun ise, genç bir çiftçi olarak üretim yapmayı sürdüreceğini vurguladı.

Bizi sosyal medyadan takip edin