Reklam
Reklam

Sağlıklı yaşama adım attılar

saglikli yasama adim attilar yOktDG8a
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
14 Mart, 2025 12:07 tarihinde yayınlandı
0

Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Genel Cerrahi Kliniği, obezite hastalarına cerrahi tahliller sunarak hayat kalitelerini artırmaya devam ediyor. Diyet ve spor ile kilo veremeyen iki hasta, Obezite Haftası’nda sağlıklı bir ömür için birinci adımı attı.

Günümüzde sıhhatsiz beslenme alışkanlıkları, hareketsiz ömür üslubu ve gerilimin tesiriyle dünya çapında obezite oranları süratle artıyor. Obezite ile çabada çağdaş tıbbın sunduğu tahlillerden biri olan obezite cerrahisi, Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Genel Cerrahi Kliniğinde hastalara muvaffakiyetle uygulanıyor.

Yıllarca kilo sorunu yaşayan ve yaptığı diyetlere karşın kilo veremeyen K.U. ve H. K. fazla kilolarının ömür kalitesini etkileyecek boyuta gelmesi üzerine Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Genel Cerrahi Kliniği’ne başvurdu. Yapılan muayene ve tetkiklerin akabinde ameliyatı uygun bulunan iki hasta, Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Kolu Lideri Prof. Dr. Mevlüt Pehlivan ve takımı tarafından ameliyata alındı. Hastalardan H.K.’ya metabolik cerrahinin yanı sıra safra kesesi ve mide fıtığı ameliyatı da oldu.

Hem sıhhatlerine hem ülkü kilolarına kavuşacaklar

Ameliyatları başarılı geçen iki hasta, rutin takiplerinin âlâ gitmesi sonucu operasyondan 24 saat sonra taburcu edildi. Obezite Haftasında sağlıklı bir yaşama adım atan iki hasta, hem sıhhatine hem de ülkü kiloya kavuşacağı için keyifli olduğunu lisana getirdi. Ameliyatı gerçekleştiren Prof. Dr. Pehlivan ve takımına teşekkür eden hastalar, morbid obezite tedavisi olmak isteyen hastaların Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’ne gönül rahatlığı ile başvurabileceğini söz etti.

Kalıcı ve uzun vadeli tahliller sunuyor

Obezitenin dünyada ve ülkemizde en kıymetli sıkıntılardan biri olduğuna dikkat çeken Pehlivan, obezite cerrahisinin kalıcı ve uzun vadeli tahliller sunduğunu belirtti. Hastaları multidisipliner bir yaklaşımla ele aldıklarını söyleyen Mevlüt Pehlivan, “Ameliyat ettiğimiz hastalardan birinin mide fıtığı ve safra kesesinde taş vardı. Metabolik ve bariatrik cerrahi yanı sıra eş vakitli olarak kolesistektomi ve mide fıtığı tamiri ameliyatlarını gerçekleştirdik. Ameliyatlarının 24. saatindeyiz ve rutin takipleri yeterli gittiği için hastalarımızı taburcu edeceğiz” dedi.

Obeziteye bağlı hastalıklar nedeniyle mevt oranının sigaraya bağlı mevt oranlarına yaklaştığına işaret eden Prof. Dr. Pehlivan, Genel Cerrahi Kliniği olarak obezite cerrahisi ile hastaların kilo vermesi ve obeziteye bağlı sıhhat problemlerini azaltmaya çalıştıklarını kelamlarına ekledi.

Bizi sosyal medyadan takip edin

Karabük’te asfalt sezonu başladı

karabukte asfalt sezonu basladi FMp8yrSf
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 20:52 tarihinde yayınlandı
0 0

Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.

Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.

Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.

Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.

Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

Bizi sosyal medyadan takip edin