Fatih Sultan Mehmed Han’ın Trabzon seferine giderken gördüğü ve Çeşm-i Cihan (dünyanın göz bebeği) olarak nitelediği Bartın’ın Amasra ilçesi Rus turistlerin de en beğenilen turizm yerleri ortasında yer alıyor. Kruvaziyer ile 2022 yılının Ağustos ayında birinci sefer tanışan Amasra’ya, son 33 ayda düzenlenen 66 gemi seferi ile toplam 81 bin 995 turist giriş yaptı.
Çeşm-i Cihan Amasra ilçesine 2022 yılı Ağustos ayında seferlerine başlayan Astoria Grande gemisi, Rusya’dan Türkiye’ye 33 ayda gerçekleşen 66 seferde toplam 81 bin 319 kişiyi ilçeye getirdi. 2025 yılında düzenlenen 7 seferde 5 bin 897’si yolcu, 3 bin 45’i gemi işçisi olmak üzere 8 bin 942 kişinin ziyaret ettiği Amasra’ya bugün gerçekleşen son seferde ise 700 Rus turist, 448 mürettebat ile birlikte toplam 1148 kişi geldi.
Amasra’nın tarihi sokaklarını, kıyısını gezen turistler, Amasra Müzesi, Çekiciler Çarşısı, Büyük Liman, Amasra Kalesi ve Kemere Köprüsü üzere tarihi ve turistik yerleri da görerek, sık sık fotoğraf çekiliyor. Kimi kafileler ise Amasra seyahatinin akabinde tıp otobüsleriyle Karabük’ün UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan tarihi konaklarıyla ünlü Safranbolu ilçesini de görüyor.
Doyamadan ayrılıyorlar
Amasra’nın süper tabiatını beğenen Rus turistler, tarihi, gastronomisi, sessiz ve huzurlu yapısı nedeniyle ilçeye doyamadan ayrılıyor. Birtakım Ruslar, tekrar tekrar bölgeye gelirken, kimileri da yine gelmek gayesiyle keyifli bir biçimde ilçeden ayrılıyor. 193 metre uzunluğunda ve 30 metre genişliğindeki 11 katlı Astoria Grande ile Amasra’ya gelen yolcu sayısı katlanarak artıyor.


Rus turistler Amasra’ya doyamıyor
Karabük Özel İdare’den köylere kesintisiz atık toplama hizmeti
Karabük İl Özel İdaresi, köylerde çevre temizliği ve halk sağlığının korunması amacıyla evsel katı atık toplama çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
İl Özel İdaresi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında, 9 araç ve 19 kişilik ekip ile Karabük genelindeki 253 köye düzenli olarak hizmet veriliyor.
Yetkililer, köylerde oluşan evsel atıkların belirlenen program dahilinde toplandığını belirterek, çevre kirliliğinin önlenmesi ve vatandaşların daha sağlıklı bir yaşam sürmesi için çalışmaların büyük bir özveriyle devam ettiğini ifade etti.
Karabük İl Özel İdaresi tarafından yapılan açıklamada, temiz çevrenin gelecek nesillere bırakılacak en değerli miraslardan biri olduğuna dikkat çekilerek, “Temiz Köyler, Güçlü Gelecek” anlayışıyla hizmetlerin kesintisiz sürdürüldüğü vurgulandı.
Köylerin daha temiz ve yaşanabilir hale gelmesi için yürütülen atık toplama faaliyetlerinin yıl boyunca devam edeceği bildirildi.

