Karabük Üniversitesi (KBÜ), 2024-2025 Akademik Yılı Oryantasyon Programı çerçevesinde yeni eğitim-öğretim dönemine başlayan öğrencilere yönelik bağımlılıkla mücadele seminerleri gerçekleştirildi.
Üniversite birimlerinin konferans salonlarında gerçekleşen seminerlerde, akademisyenler ve birim yöneticileri öğrencilere üniversitenin sosyal, kültürel ve sportif imkanları hakkında bilgi verirken, aynı zamanda bağımlılıkla mücadele konusunda farkındalık seminerleri düzenledi.
Seminerlerde, öğrencilere zararlı alışkanlıklardan korunma yolları, bağımlılığın bireysel ve çevresel etmenleri, bağımlılığa yol açan maddelerin beyne etkisi ve Yeşilay ve Sağlık Bakanlığı bünyesindeki destek mekanizmaları hakkında da kapsamlı bilgilendirmeler yapıldı. Karabük İl Sağlık Müdürlüğü Psikoloğu Ersin Ersoy, bağımlılık yapıcı maddelerin etkileri, bu maddelere karşı alınacak önlemler ve sağlıklı yaşamın önemi üzerinde durdu.
KBÜ Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, öğrencilere sadece akademik anlamda değil, sosyal ve kişisel gelişim açısından da katkı sunmayı amaçladıklarını vurgulayarak, “Gençlerimizin bağımlılıkla mücadele konusunda bilinçlenmesi, sağlıklı bireyler olarak geleceğe güvenle adım atabilmeleri açısından büyük bir öneme sahip. Sağlıklı bir yaşam için atacağınız her adım hem kişisel gelişiminize hem de topluma katkı sunacaktır. Bağımlılıktan uzak durmak ve bilinçli tercihler yapmak, sizi güçlü kılacaktır. Karabük Üniversitesi olarak her zaman öğrencilerimizin yanında olacağız ve onları desteklemeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Seminerlerin tamamlanmasıyla, yaklaşık 6 bin öğrenci bağımlılıkla mücadele ve sağlıklı yaşam konusunda bilinçlendirildi.


KBÜ’den bağımlılıkla mücadeleye tam destek
Karabük’te asfalt sezonu başladı
Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.
Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.
Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.
Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

