Reklam
Reklam

Kasaplar Hali Esnafıyla Son Kez Görüşülecek

Karabük Postası Avatarı
Karabük Postası tarafından
04 Mayıs, 2016 07:34 tarihinde yayınlandı
0

KASTAMONU Belediye Başkanı Tahsin Babaş, Kasaplar Hali için 5 kez proje hazırladıklarını ve buna rağmen esnafların bu projelere yanaşmadığını belirterek, son kez Kasaplar Hali için esnaflarla bir araya geleceklerini söyledi. Kastamonu Belediye Meclisi Mayıs ayı oturumlarına başladı. Gündem maddelerini görüşen Belediye Meclisi, İtfaiye Müdürlüğü’nde kullanılmak üzere 1 adet 3 ton su kapasiteli arazöz, Temizlik İşleri Müdürlüğü’nde kullanılmak üzere 2 adet sıkıştırmalı çöp kamyonu, 1 adet büyük tanklı çöp kamyonu, 1 adet mim damperli çöp toplama aracı, çöp taksi, Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nde kullanılmak üzere 1 adet 13 tonluk su tankeri, Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nde kullanılmak üzere 1 adet cenaze nakil aracının alımına onay verdi. Muhtarlık İşleri Müdürlüğünde kullanılmak üzere alınacak olan 1 adet cenaze nakil aracının ise, Belediyeler Birliği’nden hibe olarak Kastamonu Belediyesi’ne göndereceği belirtildi. MHP Gurubu adına söz alan Belediye Meclisi Üyesi Muzaffer Berber, Kastamonuspor’un 3. Ligde göstermiş olduğu başarısının ardından 2. Lige yükselmesini tebrik ettiklerini belirterek, “Başta Belediye Başkanımız Tahsin Babaş’a, Kastamonuspor Kulüp Başkanı Mahir Altıkulaç ve yönetim kuruluna, teknik ekip ve futbolcularla bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. İnşallah takımımız, 2. Ligde de aynı başarıya ulaşacaktır” dedi. Bunun üzerine teşekkür eden Kastamonu Belediye Başkanı Tahsin Babaş ise, “Sporun çok farklı fonksiyonları var. İnsanları harekete geçirmenin bir yolu da spordan geçiyor. Şuanda Kastamonu, bölgesinin en güçlü ili konumunda bulunuyor” diye konuştu. Kastamonu, tarihi ve kültürüyle önemli şehirlerden bir tanesi olduğunu söyleyen Babaş, “Hiçbir zaman ilimizin geri kalmasını istemeyiz. Ulaşım konusundaki sıkıntıları da çözersek Kastamonu’nun daha hızlı gelişeceğine inanıyoruz. Şuanda tünel bitmek üzere, ikinci tünelinde ihalesi yapılacak. Baraj ile birlikte 19 kilometre daha yol yapılacak. Kayı köyünün girişinden 3 kilometrelik bir tünel daha yapılması planlanıyor. Bu yol ve tünel çalışmaları programa alındı ve ihalelerine yakın bir zamanda çıkılacak. Yol çalışmaları tamamlandığında hem yatırımcıların hem de turizmcilerin Kastamonu’ya daha kolay bir şekilde geleceğini düşünüyoruz. Ulaşım konusunu çözen illerin daha kolay geliştiğini görebiliyoruz. Biz, ulaşım konusunu ne kadar hızlı çözebilirsek gelişme de o derece hızlı olur” şeklinde konuştu. Kastamonu Belediyesi’nin çalışmaları hakkında da meclise bilgiler veren Başkan Babaş, “Yılsonu itibariyle Şeyhoğlu Konağını tamamen restore edip turizme kazandıracağız. Şeyhoğlu Konağı, yıkılmak üzereydi. Yanından geçerken insan korkuyordu fakat şuanda restore edildikten sonra çok daha farklı bir görünüme kavuştu. Merak edenler gidip görebilirler. Yine Kırık Odalı Keskinler Konağını, belediye olarak turizme kazandırmak için çalışmalara başladık” ifadelerini kullandı. Kastamonu için yeni büyük bir projenin hazırlığı içerisinde olduklarını açıklayan Babaş, şöyle konuştu: “Anıtlar Yüksek Kurulu, Cumhuriyet Meydanına yer altı otoparkı yapılması konusunda bizlere öneride bulundu. Bizde, bu konudaki çalışmalara hemen başladık. Cumhuriyet Meydanına iki proje hazırladık. İlk proje Cumhuriyet Meydanına yer altı otoparkını içeriyor. Burada 555 araçlık otoparkı düşünülüyor. Diğer proje ise, yer altına üç katlı otopark içeriyor. Bu projenin içerisinde ise, restoran, sinema salonları, yaşam alanları ve yine otoparktan oluşan çok kapsamlı ve geniş bir projeden oluşuyor. Burada hangi projenin yapılması gerektiğine Kastamonu halkı karar verecek.” “Ben, Cumhuriyet Meydanında çok fazla ticaret alanları yapmayı düşünmüyorum ama Kasaplar Hali projesinde 5’inci projeyi hazırlamamızı rağmen bir takım pürüzler ve itiraz edenler ortaya çıkıyor. Hala net bir sonuç ortaya çıkaramadık. O kadar emek verdik ve bütün enerjimizi bu projeye harcadık ama kim ne dediyse yaptık, mimarlarımızı işyerlerine tek tek gönderip ziyaret ettirdik yinede bazı esnaflarımız tapuda 200 metrekare gözüken yer için bizden 400 metrekare yer talep ediyor. Biz, bu sorunu bir türlü aşamıyoruz. Biz elimizden geleni yapıyoruz, bu noktadan sonra Kasaplar Halinde iş papan esnaflarımızın da bizlere biraz daha yardımcı olmaları gerekiyor. Biz, belediye olarak kendi hakkımız yüzde 25’lik kesimden feragat ediyoruz. Bu projeyi hayata geçirdiğimizde hem esnaflarımız kazanacak hem de Kastamonu halkı kazanacak.” “Şuanda bazı dükkanlar boş durmasına rağmen uzlaşma ortaya çıkmıyor. Biz, esnaflarımızın bu treni kaçırmamaları çağrımızı yineliyoruz. Esnaflarımızı son olarak toplayacağız ve bir karar almaya çalışacağız. Eğer son toplantıdan da bir sonuç elde edemezsek belediye olarak bizde, kendi hakkımızı Kasaplar Halinden isteyeceğiz. Burada belediyenin yüzde 25 hakkı bulunuyor. Bizde, daha sonra buraya uygulanacak herhangi bir projede hakkımızı belediye olarak sonuna kadar isteyeceğiz. Eğer Kasaplar Hali Projesini uygulamazsak, Cumhuriyet Meydanında üç katlı yer altı otoparkı ile üzerinde yaşam alanları, ticari alanlar ve sinema salonları gibi yerlerin bulunduğu projeyi hayata geçireceğiz. Bu yüzden herkes aklını başına alsın ve iyi düşünsün. Sonraki pişmanlık kimseye fayda etmez. O proje yapılmasın, bu proje yapılmasın şeklinde serzenişler yapılıyor. Ancak hastanelerin Kuzeye kaymasıyla birlikte şehir merkezindeki nüfus hareketliliğinde ciddi bir düşüş meydana gelecek. Merkezde oluşacak nüfus hareketliliğinin azalmasını buna benzer projelerle kapatmaya çalışıyoruz ama bunu da engelleyenler oluyor.” “Aşir Efendi Han’ın projesini tamamladık ve kısa süre içerisinde ihalesine çıkacağız. Nasrullah Meydanı projemize başlamak için caminin restore çalışmasının bitmesini bekliyoruz. Biz, bu memleketin geleceğine yönelik projeler hayata geçirmeye çalışıyoruz. Nasrullah Meydanı, Hanlar bölgesi çalışmalarını tamamladıktan sonra Yanık Han içinde restore çalışması başlatacağız.” “Şehir merkezimizin aydınlık olmasını istiyoruz. Ticaretin yoğun olduğu bölgelerde aydınlatma çalışmalarına devam edeceğiz. Önümüzdeki yıl Allah izin verirse Kuzeykent Mahallesinin tamamını ışıklandıracağız. Karanlık hiçbir yer burada olmayacak. Sokak aydınlatmalarının ardından şehirde bulunan ağaçları da ışıklandıracağız. Kuzeykent’te Taşlık bölgesinin Yeni Küçük Sanayi Bölgesi olarak ayarlanmasının ardından buraya düşünülen mezarlık alanı iptal edildi. Kuzeykent’e bir mezarlık alanı olması gerekiyor. Bu konuda farklı yerlere bakıyoruz. Her tarafa mezarlık olmuyor. Bunun için çalışmalarımız sürüyor.”

Bizi sosyal medyadan takip edin

Amasya’da 65. Kiraz Teşvik Yarışması yapıldı

amasyada 65 kiraz tesvik yarismasi yapildi pxHFc3zK
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
22 Haziran, 2026 00:45 tarihinde yayınlandı
0 0

Türkiye’nin en eski kiraz teşvik yarışması Amasya’da 65 yıldır gerçekleştiriliyor. Geçen yıl bahçelerde yaşanan zirai don afeti nedeniyle yapılamayan yarışmada üretimin bol olduğu bu yıl ilk üçe giren kiraz üreticilerine altın hediye edildi.

Kentte düzenlenen 12-22 Haziran Uluslararası Atatürk, Kültür ve Sanat Festivali kapsamında gerçekleştirilen yarışma öncesi Amasya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekipleri bahçelerin yolunu tuttu. Titiz araştırmalar sonucu ödül almaya hak kazanan ürünler ile üreticileri belirlendi.

Birinci Alpaslan köyünden Yusuf Eser

Birinciliği Taşova ilçesine bağlı Alpaslan köyünden Yusuf Eser kazandı. Yarışmaya ailesiyle birlikte gelen Eser, ödül çekini Amasya Valisi Önder Bakan’ın elinden aldı. Yarışmada ikinci Aydınlık köyünden Hasan Hüseyin Erdem, üçüncü ise Ormanözü köyünden Murat Pamuklu üçüncü oldu. Şehzadeler Gezi Yolunda düzenlenen ödül törenine AK Parti Amasya Milletvekili Haluk İpek, CHP Amasya Milletvekili Reşat Karagöz, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Kemal Çakıroğlu ile diğer yetkililer de katıldı. Halk oyunları ekibinin sahne aldığı yarışmayı izleyen vatandaşlara paketler halinde kiraz dağıtıldı.

“Türkiye’nin en eski kiraz yarışması”

Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci, “Türkiye’nin en eski kiraz yarışmasını Amasya’da yapıyoruz. 1962 yılından bu yana 65 yıldır bu yarışma geleneksel olarak yapılıyor. Sadece geçen yıl zirai afeti don nedeniyle ağaçlar meyve vermediği için yarışma yapılamamıştı. Dereceye giren üreticilerimizi kutluyorum” dedi.

Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekleniyor

Coğrafi işaretli Amasya kirazının Türk kirazı olarak tanındığını anlatan Cebeci, “Rusya, Almanya gibi ülkelere ilimizden kiraz ihracatı yapılıyor. Bu yıl yaklaşık 50 bin ton rekolte bekliyoruz” diye konuştu.

“1963’te dedemin diktiği kiraz ağaçlarından ürün alıyoruz”

Geleneksel yarışmanın bu yılki şampiyonu Yusuf Eser de, “1963 yılında dedemin diktiği kiraz ağaçlarını yetiştirerek ürün alıyoruz. Teknolojik gelişmeleri de takip ederek ailece üretim yapıyoruz. Bölgede kiraz üretiminin merkezi olmasını istediğimiz köyümüz Alpaslan’ın daha da gelişeceğine inanıyorum” şeklinde konuştu. Eser’in eşi Gülhanım Eser’de 65 yıldır süren yarışmanın bu yılki kazananın olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

“Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi”

Ömrü bahçelerde şifa kaynağı kirazlardan toplayarak geçen Sadiye Öztürk, yarışmanın kazananlarını alkışlayarak kutladı. Geçen yıl kiraza hasret kaldıklarını hatırlatan Öztürk, “Bir tane bile kiraz yemek nasip olmamıştı. Ama bu sene Rabbim geçen sene vermediğinin iki katını verdi. Bol kirazımız var. Her yere yetecek inşallah” şeklinde konuştu. Yarışmaya Çiğdemlik köyünde katılan Ertan Uzun ise, genç bir çiftçi olarak üretim yapmayı sürdüreceğini vurguladı.

Bizi sosyal medyadan takip edin