Reklam
Reklam
Karabük Postası Avatarı
Karabük Postası tarafından
26 Temmuz, 2023 10:33 tarihinde yayınlandı
0

Bor ile parasetamol ilaçlarının yan etkileri azalıyor

Soğuk algınlığı ve grip gibi durumlarda sağlık sektörünün sıkça kullandığı parasetamol ilaçlarının karaciğer ve böbrekler üzerindeki yan etkilerini azaltmak ve önlemek için bor ile yapılan çalışma başarılı oldu.

 

Çalışma hakkında bilgi veren AR-GE firması sahibi Faruk Durukan, “Biz bir AR-GE firmasıyız. Bizim son çalışmamız bor ile parasetamol ilaçlarının karaciğer ve böbrek üzerindeki yan etkileri azaltacak etken madde çalışması oldu. Bu çalışmamızda sodyum pentaborat anhidrat adlı malzemeyle yapıldı. Bu bilim dergilerinde yayınlanarak yayın oldu. Biz daha evvelden de borla farklı alanlarda çalışmalarımız vardı. Borkarbür üreterek kaymayan balatalar ve zırhlama alanlarında kullanımı; sodyum pentaborat üreterek radyasyonun durdurma; netronun ışınlarını durdurma çalışmasını başarmıştık. Ayrıca roket yakıtları çalışmamız yayınlanmıştı” dedi.

 

Borun yüksek teknoloji ile işleyerek Türkiye’ye katma değer sağlamayı hedeflediklerini ifade eden Faruk Durukan, “Bizim hedefimiz boru son teknolojilere kadar dünyanın işleyemeyeceği kısımlara kadar işlemek. Bu dünyada bir ilktir. Sodyum pentaborat anhidrat sonuna kadar çalışarak boru işlenmiş halde satmak. Bizim bu çalışmalarımız doktora, yüksek lisans, akademik çalışma olarak yayın olmakta. Bizim işimiz saflaştırma çalışmalarıdır. Ülkemize ve dünyaya hayırlı olsun” diye konuştu.

 

Durukan son olarak, “Türkiye artık ham madde değil, teknoloji satan bir ülke durumuna gelmeli. Biz de bunu hedefliyor ve bu yolda devam ediyoruz. Devletimizin beş kurşunu ARGE’de harcamıyoruz. Tamamen kendi imkanlarımızla başarıyoruz. Ülkemize ve dünyaya hayırlı olsun diyoruz” diye ekledi. (İHA)

Bizi sosyal medyadan takip edin
bartin nufusa oranla en cok kilo veren il oldu J2z8JwTH
Ihlas Haber Ajansı Avatarı
Ihlas Haber Ajansı tarafından
08 Haziran, 2026 20:45 tarihinde yayınlandı
0 0

Bartın, Nüfusa Oranla En Çok Kilo Veren İl Oldu**

BARTIN (İHA)– Bartın İl Sağlık Müdürü Uzman Dr. Özkan Pulat, 6 Haziran Diyetisyenler Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada, Sağlıklı Hayat Merkezlerinde yürütülen çalışmalar sayesinde Bartın’ın nüfusa oranla en fazla kilo veren il olduğunu açıkladı.

İl Sağlık Müdürü Uzman Dr. Özkan Pulat, diyetisyenlerin toplumda sağlıklı beslenme alışkanlıklarının yaygınlaştırılması, kronik hastalıkların önlenmesi, kilo kontrolünün sağlanması ve yaşam kalitesinin artırılması adına önemli görevler üstlendiğini belirtti.

Bartın’da yürütülen koruyucu sağlık hizmetlerinin başarılı sonuçlar verdiğini ifade eden Pulat, Sağlıklı Hayat Merkezlerinin beslenme danışmanlığı başvurularında Türkiye genelinde ilk sırada yer aldığını söyledi.

Bakanlık tarafından hayata geçirilen “İdeal Kilonu Öğren, Sağlıklı Yaşa” kampanyası kapsamında danışan başına ortalama 7,78 kilogram kilo kaybı sağlandığını belirten Pulat, “Bu sonuçla Bartın, nüfusa oranla en çok kilo veren il unvanını kazanmıştır” dedi.

Sağlıklı Hayat Merkezi’nden destek alarak 20 kilo veren Fatma Akçaoğlu ise yıllarca kilo verme konusunda başarısız denemeler yaptığını belirterek, “Sağlık Bakanlığımızın sunduğu beslenme danışmanlığı sayesinde ilk kez sürdürülebilir bir beslenme düzeni oluşturabildim. Sadece kilo vermedim, kendimi daha enerjik ve sağlıklı hissetmeye başladım” ifadelerini kullandı.

Program kapsamında 10,4 kilo veren Nejla Akçaoğlu da uygulanan programda yasaklardan ziyade doğru beslenme alışkanlıklarının öğretildiğini belirterek, “Düzenli takipler ve profesyonel yönlendirmeler sayesinde beslenme konusunda çok daha bilinçli hale geldim” diye konuştu.

Diyetisyen Merve Gülşen ise her bireyin sağlık durumuna uygun, bilimsel ve sürdürülebilir beslenme planları hazırladıklarını belirterek, “Amacımız sadece kilo verdirmek değil, doğru beslenmeyi yaşam biçimi haline getirmektir. Sağlıklı bir geleceğe adım atmak isteyen tüm vatandaşlarımızı Sağlıklı Hayat Merkezlerimize bekliyoruz” dedi.

İl Sağlık Müdürü Pulat, toplum sağlığının korunmasına katkı sunan tüm diyetisyenlere teşekkür ederek, 6 Haziran Diyetisyenler Günü’nü kutladı.

Bizi sosyal medyadan takip edin