ZONGULDAK BEÜ Tıp Fakültesinde “Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu” tarafından bilgilendirme ziyareti toplantısı gerçekleştirildi. Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ) Tıp Fakültesi’nde Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Akreditasyonu için TEPDAD (Tıp Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) yapmış olduğu başvurunun kabul edilmesi üzerine TEPDAD’ ın “Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu” tarafından “Bilgilendirme Ziyareti Toplantısı” yapıldı. BEÜ Tıp Fakültesinde Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitim Programının akreditasyonu için “Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu (UTEAK)” tarafından “Bilgilendirme Ziyareti Toplantısı” yapıldı. Toplantıya Tıp Fakültesi Dekanı, TEPDAD başkanı, Prof. Dr. İskender Sayek, UTEAK üyeleri Prof. Dr. Melih Elçin ve Prof. Dr. Sedef Tunaoğlu ile Dekan Yardımcıları, İl Halk Sağlığı Müdürü, Zonguldak Tabip Odası Başkanı, Kamu Hastaneleri Kurumu Genel Sekreteri ve Müdürleri, Hastane Başhekimleri, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Tıp Fakültesi dekanı Prof. Dr. Ali Borazan konuşmasında şunları söyledi: “Fakültemiz Eğitimde Kalite güvencesi ve kalite geliştirme sistemini benimsemiş olup; kalite politikasını, Yıllık Faaliyet raporlarını, 2018-2022 yıllarını kapsayan 5 yıllık stratejik planlama çalışmalarını tamamlayarak tüm paydaşlarımıza ve topluma açık olarak yayınlamıştır. Bu süreçlerde özverili çalışması, azim ve kararlılığı ile bizlere sonsuz destek veren Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Mahmut Özer’ e teşekkür ederim. Ayrıca bu ve bundan sonraki süreçlerde de her zaman birlikte olacağımız tüm iç ve dış paydaşlarımıza teşekkürü bir borç bilirim. Eğitim kalitesinin artırılması doğrultusunda, eğitim ve öğretim programlarında görev alan ve destek veren tüm öğrenci ve öğretim elemanlarımıza şükranlarımı sunuyorum. Fakültemizin Mezuniyet Öncesi Eğitimi için hazırlanacak olan öz değerlendirme raporu (ÖDR)’ nu; ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak hazırlanacak olması, tüm iç ve dış paydaşlarımızla birlikte yazılacak olması ve güçlü ve zayıf yönlerimizin tüm paydaşlarımızla paylaşılması, belirlenen standartlara uygun olarak eksikliklerimizi giderebilme imkânı sağlayacağı için önemli bir kazanç olarak görmekteyiz. Yüksek Öğretim Kalite Kurulu tarafından tescillenmiş ve Dünya Tıp Eğitim Federasyonu (WFME) tarafından akredite edilmiş olan ve başka ülkelerde de Tıp Eğitiminin Akreditasyonu için yetki almış bulunan, Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminin Akreditasyonunu yapan bir dernek olan TEPDAD tarafından belirlenmiş standartlara göre ÖDR’ nun yazılacak olması bizler için gerçekten heyecan ve gurur vericidir. Bu nedenlerle Fakültemiz için Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminin Akreditasyonunu sadece bir amaç olarak değil, aynı zamanda bir araç olarak da görmekteyiz” dedi. Ardından TEPDAD Başkanı Prof. Dr. İskender Sayek, akreditasyon süreçleri ve önemi konusunda sunum yaptıktan sonra Fakültenin öğretim üyesi, öğrenci ve diğer katılımcıların Tıp Eğitimi akreditasyonu ile ilgili sorularını cevapladı. Prof. Dr. Melih Elçin Tıp Eğitiminde Akreditasyonun Temel Standartları ve Gelişim Standartları konusunda sunum yaptı. Ardından Prof. Dr. Sedef Tunaoğlu, interaktif olarak ÖDR nasıl yazılmalı konusunu sundu. Öğle yemeği arası sonrası, önceden oluşturulmuş olan öz değerlendirme çalışma komisyonu üyelerinin grup çalışmalarında 9 temel başlıkta ÖDR’ nun hazırlanması ile ilgili bilgilendirme ve pratik çalışma toplantısı yapıldı. Daha sonra toplantıya katılan öz değerlendirme çalışma komisyonu üyelerinden geri bildirimler alındı. Toplantıya katılan misafir öğretim üyelerine teşekkür belgelerinin verilmesi ve sonrasında misafir öğretim üyelerinin Rektörlük Makamını ziyareti ile etkinlik tamamlandı.


BEÜ’den bilgilendirme toplantısı
Rektör Özölçer Dünya Şampiyonu Basancı’yı kabul etti
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, FISU Dünya Üniversiteler Combat Sporları Şampiyonası’nda dünya şampiyonu olarak Türkiye’ye büyük bir gurur yaşatan millî sporcu ve BEUN Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi Sude Nur Basancı’yı kabul etti.
8-13 Haziran 2026 tarihleri arasında dünyanın farklı ülkelerinden başarılı sporcuların mücadele ettiği organizasyonda Muaythai branşında ringe çıkan millî sporcu Sude Nur Basancı, şampiyonluk yolunda güçlü rakiplerini yenerek altın madalyanın sahibi oldu.
Uluslararası arenada elde ettiği tarihi başarının ardından Rektörlük makamında gerçekleştirilen ziyarette, Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, dünya şampiyonu Sude Nur Basancı ile başarı yolculuğu ve şampiyona süreci hakkında bilgi aldı. Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, göstermiş olduğu üstün performans ve kazandığı dünya şampiyonluğu dolayısıyla Basancı’yı tebrik ederek teşekkür belgesi ile Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinin kuruluş yılı olan 1924’ü ve kuruluş adı Maden Mühendislik Mektebini simgeleyen özel plaketi de başarılı sporcuya hediye etti.
Rektör Özölçer’den Dünya Şampiyonuna tebrik ve plaket
Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, ziyaret kapsamında yaptığı konuşmada şu ifadeleri dile getirdi:
“Üniversitemizin ve ülkemizin adını uluslararası alanda gururla duyuran sevgili öğrencimiz Sude Nur Basancı’yı yürekten kutluyorum. Dünya şampiyonluğu gibi son derece önemli bir başarıya ulaşmak büyük emek, disiplin ve kararlılık gerektirir. Sude Nur’un daha önce de elde ettiği dünya, Avrupa ve Türkiye şampiyonluklarındaki dereceler; azmin, inancın ve sistemli çalışmanın da en güzel örneklerinden biridir.
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi olarak öğrencilerimizin akademik başarılarının yanında sportif, kültürel ve sosyal alanlarda da en iyi şekilde yetişmelerini önemsiyoruz. Sude Nur Basancı, kazandığı altın madalya ile hem ülkemize hem de üniversitemize yeniden büyük bir sevinç yaşatmıştır. Sevgili öğrencimizi, değerli antrenörlerini, Spor Bilimleri Fakültemizin kıymetli akademisyenlerini ve bu başarıda emeği bulunan herkesi gönülden tebrik ediyor; değerli öğrencimize spor kariyerinde ve yükseköğrenim hayatında başarılarının artarak devam etmesini diliyorum.”
Ziyaret, günün anısına çekilen hatıra fotoğrafının ardından sona erdi.


