Safranbolu Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Lideri Erol Altuntepe, Karabük Üniversitesi Safranbolu Sıhhat Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunun ilçeden taşınması ile ilgili karara reaksiyon gösterdi.
Altuntepe yaptığı açıklamada, “Bundan yaklaşık 5 ay kadar evvel kentimizde yıllardır akademik eğitim veren KBÜ Safranbolu Sıhhat Hizmetleri Meslek yüksek Okulu’nun 4 Bin 500 civarındaki öğrencisiyle birlikte KBÜ’nün 100.yılda bulunan yerleşkeye taşınacağı kararını öğrenir öğrenmez, harekete geçerek KBÜ Rektörü Sn. Fatih Kırışık Bey ve idaresiyle görüşemeye gittik. Öncelikle öğrencilerin okula sığmaması üzere bir durumun olmadığını, bilakis evvelki yıllara nazaran öğrenci sayısının önemli oranda düştüğünü, bu taşınma sorununun birkaç öğretim vazifelisi tarafından yalnızca öğretim vazifelilerinin odalarını 2 şer kişi kullanmak zorunda kaldıklarından organize edilmeye çalışıldığını öğrendik” dedi.
“Geçtiğimiz günlerde ne yazık ki birebir karar tekrar gündeme geldi ve Şubat yarı tatilinde okulun taşınması kararının alındığını öğrenmiş bulunmaktayız” diyen Altuntepe, şu sözlere yer verdi: “Yine tekrarlıyoruz. Bu kararı tek başınıza alamazsınız.Bu stil kenti etkileyecek hususlarda kararları almadan evvel şehrin kaymakamı, belediye başkanı, STK’ları, kısacası bu kentin dinamikleriyle bir masa etrafında toplanarak istişare etmelisiniz. Bu kent sizin o kadar öğrenciyi, esnafı konut sahibini mağdur etmenize müsaade etmez. Öğrencilerimiz kış ortasında yurt mesken arayışı ve taşınma telaşında, esnafımız da kara kara düşünmektedir. Rektörden tekrar rica ediyoruz. Sonuçları düşünülmeden alınan bu kararı tekrar kıymetlendirerek, bu kusurlu karardan lütfen vazgeçin. Valimizin, kaymakamımızın, milletvekillerimizin, belediye liderimiz ve kentin tüm STK temsilcilerinin de canı gönülden mevzuyla ilgileneceğinden hiç kuşkumuz yoktur” tabirlerini kullandı.


Başkan Altuntepe’den Sağlık Hizmetleri MYO’nun taşınma kararına tepki
Karabük’te asfalt sezonu başladı
Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.
Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.
Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.
Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

