Karabük’te pandeminin ardından İmam Hatip Lisesi mezun ve mensuplarının buluşmasına yönelik program düzenlendi.
Karabük İmam Hatipliler Derneği (KAİMDER) tarafından okul bahçesinde düzenlenen program saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Kuranı-Kerim tilaveti ile devam eden programda konuşan Dernek Başkanı Hasan Yıldırım, “28 Şubat sürecinde İmam hatiplilerin özellikle katsayı uygulamasıyla birlikte üniversiteye gitmesi engellendi. O dönem çok başarılı, belki de derece yapmış çocukların eğitim hakları ellerinden alındı. 8 yıllık eğitimle imam hatiplerin ortaokul kısımları kapatıldı. Bu operasyon tamamen imam hatiplerin yok edilmesine yönelik bir operasyondu. Daha önce 600 bini bulan imam hatipli öğrenci sayısı, 28 Şubat sürecinde 60 bine kadar indi. Artık çok şükür bu süreçler geride kaldı.28 Şubat sürecini sonlandıran başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere herkese teşekkür ediyoruz” dedi.
Eğitimde kaliteyi arttırmak için ellerinden geleni yapmaya hazır olduklarını ifade eden Yıldırım, “Bu içinde bulunduğumuz okulumuzda artık fen ve sosyal bilgiler programı uygulayan bir proje okulu oldu. 1976’dan günümüze imam hatip sevdamız ,okulumuz Karabük Anadolu İmam Hatip Lisesi, 2020-2021 Öğretim Yılı itibarı ile Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu bünyesine alınmıştır. Daha iyi bir gelecek için, Bir okul bir ekol olan okulumuza, Başarmak, doğru yerden başlamakla olur ve her şey doğru bir tercihle başlar düşüncesi ile Siz değerli KAİMDER camiamızın göz bebeği evlatlarınızı ortaokullarımıza ve liselerimize bekliyoruz” diye konuştu.
Karabük Valisi Fuat Gürel himayelerinde okullarda hem nicelik, hem nitelik olarak çok iyi bir yerde olduklarını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş şunları söyledi: “İlimizin akademik başarısı çok iyi durumda. Yapılan son LGS’de 5 öğrencimiz 500 tam puan alarak Türkiye birincisi oldu. 48 ilde tam puan alan öğrenci sayısı 193, ilimizde ise 5 öğrenci bunu başardı. Bu zamana kadar elde edilen en büyük başarı olduğunu ifade etmek isterim. Bugünün anlamına uygun olarak şuna paylaşmak isterim İmam Hatip Ortaokullarında Türkiye çapında 12 öğrenci 500 tam puan aldı. Bu öğrencilerden iki tanesi bizim okullarımızdan. Her okulumuz çok değerli ama Şehit Murat Akdemir İmam Hatip Anadolu Lisesi hem LGS’de hem YKS’ de Türkiye çapında önemli dereceleri bulunmaktadır. Yalnız akademik başarı da değil onun yanında sosyal, kültüre ve sportif alan ve değerlerimiz açısından çok değerli olduğunu ifade etmek isterim.”
Akbaş, “Örgün eğitimle birlikte hafızlık projesi çerçevesinde Sultantepe Kız (Hafızlık) İmam Hatip Ortaokulu’nun yeni eğitim öğretim döneminde genç hafızlarını ve kur’an bülbüllerini yetiştirmeye başlayacaktır. Dualarını eksik etmeyin inşallah” ifadelerine yer verdi.
Konuşmaların ardından yapılan ikramla program sona erdi. (Halil Kızılyer)


İmam Hatip Lisesi Mezunları Bir Araya Geldi
HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak: “Kumar oynama yaşı 9’a kadar düştü”
Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da düzenlenen “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” toplantısında sanal bahis ve kumar bağımlılığının aileler üzerindeki etkileri ele alındı.
Toplantıda konuşan HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü belirterek “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor” dedi.
Hukuki Araştırmalar Derneği (HUDER) tarafından Trabzon’da “Aileni Koru: Sanal Bahisle Mücadele ve Aileyi Bilinçlendirme Projesi” kapsamında toplantı düzenlendi. Toplantıya Trabzon Valisi Tahir Şahin, Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Önceki Dönem Kamu Denetçisi Şeref Malkoç, HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak, HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu ile çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.
“Güçlü toplumun temeli güçlü ailedir”
Programın açılış konuşmasını yapan HUDER Trabzon Temsilcisi Mesut İskenderoğlu, ailenin toplumun en önemli yapı taşı olduğunu ifade ederek “Güçlü bir toplum oluşturmak için güçlü bir aileye ihtiyaç var. Güçlü bir devlet oluşturmak için de güçlü bir topluma ihtiyaç var. Aileyi zedeleyecek her türlü sorunun ortadan kaldırılmasını bir vatan borcu olarak görüyoruz. Bu anlayışla Trabzon’da çalışmalarımızı yürüttük” diye konuştu.
HUDER Genel Başkanı Hasan Oymak ise sanal bahis ve kumarın toplumsal bir tehdit haline geldiğini belirterek çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bugün sadece bir proje tanıtımı için değil, toplumsal bir seferberlik için bir araya geldiklerini ifade eden Oymak, “15 yaşındaki çocuklarımızı suç makinesine dönüştüren, bağımlılığına para bulmak için her şeyini harcayan ve sonunda intihara sürüklenen gençlerimizin sorunlarına çözüm aramak için buradayız. Yasal görünümlü illegal platformlar aile yapımızı temelinden sarsıyor, boşanmalardan intiharlara kadar uzanan süreçleri tetikliyor” diye konuştu.
Sanal bahis sitelerinin çocukların ve gençlerin erişimine son derece açık hale geldiğini kaydeden Oymak, “Bugün milyonlarca gencimiz cebinde kumarhaneyle dolaşıyor. Bu mesele sessizce ilerleyen toplumsal bir erozyondur. Veriler, sanal kumar oynama yaşının 9’a kadar düştüğünü, bağımlılıktaki en yüksek artışın ise 15-24 yaş aralığında görüldüğünü ortaya koyuyor. Yeşilay verilerine göre kumar bağımlılığı nedeniyle başvuranların sayısı son iki yılda yüzde 100’den fazla arttı. Unutmayalım ki bir genci korumak bir aileyi korumaktır, bir aileyi korumak ise geleceğimizi korumaktır” ifadelerini kullandı.
Başsavcı Çelik: “IBAN mağduru değil, IBAN sanığı”
Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Sedat Çelik de sanal bahis ve yasa dışı kumarla mücadelenin topyekûn yürütülmesi gerektiğini söyledi.
Terörle mücadelenin dönemsel olarak kazanılabileceğini ancak uyuşturucu ve sanal bahisle mücadelenin çok daha zor olduğunu belirten Çelik, “Bu mücadeleye toplumun bütün kesimleri katılmalı. Adliye, emniyet ve jandarma olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Yasa dışı bahis ve kumar faaliyetleri ödeme kuruluşları ve bankacılık sistemleri üzerinden organize ediliyor. Bu konuda önemli yasal düzenlemeler yapıldı” dedi.
Bankaların mesai saatleri dışında alınan tedbir kararlarını uygulamakta yaşanan sorunlara da değinen Çelik, Trabzon’da yürütülen çalışmalarla bankalarda mesai dışı ulaşılabilecek sorumlu personellerin belirlenmesini sağladıklarını ifade etti.
Toplumda sıkça kullanılan “IBAN mağduru” ifadesini doğru bulmadığını söyleyen Çelik, “IBAN mağduru değil, IBAN hükümlüsü, IBAN şüphelisi ya da IBAN sanığı diyebiliriz. Çünkü bu kişiler hesaplarını menfaat karşılığında kullandırıyor. Bu suça doğrudan iştirak etmese bile suçun işlenmesine vesile oluyorlar. Bu nedenle bu durumu masumlaştırmamak gerekiyor” şeklinde konuştu.
Vali Şahin: “Çocuklarımızı koruyacak ortamları oluşturacağız”
Trabzon Valisi Tahir Şahin ise sanal bahis ve dijital bağımlılıklarla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin önemine dikkat çekerek, “Derneğimizin ortaya koyacağı yol haritası doğrultusunda tüm kamu kurumlarımızla birlikte hareket edeceğiz. Özellikle küçük yaştaki çocuklarımızın hayatını olumsuz etkileyebilecek alışkanlıkların erken dönemde tespiti ve önlenmesi için çalışmalar yürüteceğiz. Çocuklarımızın bu tür olumsuzluklarla karşılaşmayacağı ortamları oluşturma gayreti içerisindeyiz” dedi.
Başkan Genç: “Aileyi korumak geleceği korumaktır”
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç de aile kurumunun korunmasının toplumsal geleceğin en önemli unsurlarından biri olduğunu belirtti.
Teknolojinin hayatı kolaylaştırırken bazı riskleri de beraberinde getirdiğini ifade eden Genç, “Aileyi korumak, toplumumuzu ve geleceğimizi korumaktır. Türk milletini ayakta tutan en büyük gücümüz sağlam aile yapımızdır. Sosyal medya ve dijital platformların çocuklarımız ve gençlerimiz üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden gelemeyiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin zihinlerinin, zamanlarının ve dikkatlerinin dijital bağımlılıklarla kuşatıldığını görüyoruz. Bu nedenle bu konuya duyarsız kalmamız mümkün değildir” diye konuştu.


